· 2020. október 12. 25

Berobbant az európai motorpiac

Mi lett volna, ha?

Valószínűleg úgy emlékeznek majd a motorpiac szereplői 2020-ra, hogy első mondatuk az lesz: mi lett volna, ha? Egyes államokban már most elérték a tavalyi számokat, holott tavasszal szinte ki se nyitottak a szalonok.
Ha valaki esetleg nem értené, hogy miért is lazábbak az őszi karanténszabályok a tavasziaknál – holott sokkal több a fertőzött –, annak elég, ha ránéz a motorpiac szeptemberi számaira.
{{articleGallery[27224].caption}}
Spanyolországban teljes a szigor, és nem is állnak jól a számok, már ami a motorpiacot illeti. Vagy 15 ezer darabbal gyengébb az idei mérleg a tavalyinál, és más országokkal ellentétben szeptemberben sem nőtt a kereslet - ebből várhatóan komoly visszaesés lesz év végére.

Spanyolország szenved, Francia- és Olaszország arat a piacon

Nem úgy Franciaországban, ahol negyedével (!) több motort adtak el szeptemberben, mint egy évvel ezelőtt, és ez a kiugró hónap máris egyenesbe hozta a számokat. Kilenc hónap alatt gyakorlatilag ugyanannyi motort kelt el, mint 2019 első háromnegyed évében, egészen pontosan 217 018 darab.
{{articleGallery[27223].caption}}
Olaszország motorpiaca is kilőtt szeptemberben, 27,5%-kal több gép talált gazdára 2019 szeptemberével összevetve (25 350 darab), és így már csak 6,9%-os mínuszban vannak az első kilenc hónap teljesítményét nézve. Tisztán látszik tehát, hogy komoly vásárlóerő áll készenlétben, hogy nagymotort vegyen, hiszen szezonon túl is 20-30%-os növekedést ért el több ország, holott 2019 is kifejezetten erős szezon volt. Ez remek előjel, és ha tavasz közepére-végére visszatér az élet a rendes kerékvágásba, akkor – az idei számokat elnézve – komoly esély van kétszámjegyű növekedésre az európai piacon 2021-ben.