Ha valaki esetleg nem értené, hogy miért is lazábbak az őszi karanténszabályok a tavasziaknál – holott sokkal több a fertőzött –, annak elég, ha ránéz a motorpiac szeptemberi számaira.

europai-motorpiac-2020-szeptember-27224
Az összeurópai eladásokat nézve továbbra is a Honda vezet a Yamaha és a Piaggio előtt, negyedik a BMW, megelőzve a Kawasakit, a Kymcót és a KTM-et

Spanyolországban teljes a szigor, és nem is állnak jól a számok, már ami a motorpiacot illeti. Vagy 15 ezer darabbal gyengébb az idei mérleg a tavalyinál, és más országokkal ellentétben szeptemberben sem nőtt a kereslet - ebből várhatóan komoly visszaesés lesz év végére.

Spanyolország szenved, Francia- és Olaszország arat a piacon

Nem úgy Franciaországban, ahol negyedével (!) több motort adtak el szeptemberben, mint egy évvel ezelőtt, és ez a kiugró hónap máris egyenesbe hozta a számokat. Kilenc hónap alatt gyakorlatilag ugyanannyi motort kelt el, mint 2019 első háromnegyed évében, egészen pontosan 217 018 darab.

europai-motorpiac-2020-szeptember-27223
Különösen az elektromos motorok előretörése látványos: Olaszországban például 419%-kal (!) nőtt a tisztán elektromos motorok forgalma egy év alatt

Olaszország motorpiaca is kilőtt szeptemberben, 27,5%-kal több gép talált gazdára 2019 szeptemberével összevetve (25 350 darab), és így már csak 6,9%-os mínuszban vannak az első kilenc hónap teljesítményét nézve. Tisztán látszik tehát, hogy komoly vásárlóerő áll készenlétben, hogy nagymotort vegyen, hiszen szezonon túl is 20-30%-os növekedést ért el több ország, holott 2019 is kifejezetten erős szezon volt. Ez remek előjel, és ha tavasz közepére-végére visszatér az élet a rendes kerékvágásba, akkor – az idei számokat elnézve – komoly esély van kétszámjegyű növekedésre az európai piacon 2021-ben.