Gyakorlatilag ugyanannyi motorkerékpárt és robogót adtak el Európában idén, mint a tavalyi év azonos időszakában, ami azért nagy szó, mert közben az új személyautók és furgonok forgalma alaposan megcsappant.

Elektromos forradalom a robogópiacon

Miként arra számítani lehetett, a harmadik negyedévben kevesebb motor talált gazdára, mint 2021-ben, ám az erős tavaszi és nyári hónapokkal együtt így is növekedésről számolt be a MotorcyclesData. Csaknem 1,2 millióan vásároltak idén új motorkerékpárt és robogót Európában, azaz 40-50 ezer darabbal nőttek az eladások 2021-gyel összevetve.

europai-motorpiac-2022-q3
Napjainkban már minden hatodik-hetedik új robogó elektromos motorral kerül forgalomba

Továbbra is kelendőek a csupaszmotorok és a túraendurók, akárcsak a korábbi esztendőkben, az viszont markáns változás, hogy a robogók egyre nagyobb hányada tisztán elektromos hajtású.

immáron az eladott robeszok 15%-a akkumulátorról működik, ráadásul ezek csak a hivatalosan regisztrált, rendszámmal felszerelt modellek, így a valós szám még magasabb lehet.

A nemzetek versenyében továbbra is Francia- és Olaszország áll az élen, de mindkét államban csökkentek idén az eladások, viszont az üldöző Német- és Spanyolországban jóval többen vettek motort, mint 2021-ben. Elemzők arra számítanak, hogy januárig nem várható további komoly visszaesés, és a tavalyi évhez hasonlóan másfélmillió új motor talál gazdára a földrészen.