A Strike háromféle kivitelben készül nyár közepétől, de a legdrágább változatának ára sem lépi túl a húszezer dollárt.

Hagyományos motorok áráért jön a Lightning Strike

A vállalat először a kézzel készített LS-218 típussal hívta fel magára a figyelmet, a vad sportgép máig a leggyorsabb elektromos utcai motor - több mint 350 km/órás tempóra képes. Ez a vas azonban kevesek kiváltsága, hiszen 38 ezer dolláros áron lehet hozzájutni. Ezzel ugyan kiemelkedik a villanyos kétkerekűek mezőnyéből, ugyanakkor a többi, jelenleg elérhető versenytárs árszintje is meghaladja azt, amit egy átlagos motorra vágyó vevő kifizetne.

Most azonban a Lightning vezetése úgy érezte, ideje előrukkolni egy olyan tiszta üzemű motorral, amit azok is megengedhetnek maguknak, akik a tízezer dollár körüli árkategóriában gondolkodhatnak.

hagyomanyos-motorok-araert-jon-a-lightning-strike-22338
Látványos formát rajzoltak a 206 kilós, azaz egyáltalán nem nehéz sportgépnek. A két olcsóbb változat végsebessége 217, a csúcskivitelé 241 km/óra

Megszületett hát a jórészt az LS-218 műszaki megoldásain alapuló Strike típuscsalád. Az alapmodell Strike Standardban a folyadékhűtéses, háromfázisú, váltakozó áramú, indukciós motor 90 lóerővel és 244 Nm maximális nyomatékkal büszkélkedhet, a lítium-ion akkumulátor pedig 10 kWh-s. A Mid Range, azaz a középső változat az akkumulátor kapacitásában különbözik ettől, mivel 10 helyett 15 kWh-s telepet csavaroztak a vázba, ezáltal a Standard 113-161 km közötti hatótávja helyett ennél 169-241 km-t ígér a gyár. A csúcsmodell Carbon Edition motorja 120 LE-s, akksija 20 kWh-s, így lényegesen nagyobb, használattól függően 241-322 km az egy töltéssel megtehető távolság. Utóbbinál 6,6 kW-os a fedélzeti töltő - a másik kettőnél 3,3 kW-os -, ráadásul alapáron adják hozzá az egyenáramú gyorstöltőt, amelynek segítségével 35 perc alatt szinte teljesen feltölthető az akkumulátor.

hagyomanyos-motorok-araert-jon-a-lightning-strike-22339
Hátulról nézve kipufogó hiánya tűnhet fel elsőként, és menet közben is hiába várunk a harsány motorhangra. Az első példányok júliusban érkeznek meg az amerikai kereskedésekbe

Az újdonságok gyártáshoz Kínában épített üzemet a Lightning, talán ennek is köszönhető, hogy alacsonyan tudták tartani az árakat. A Standardot mindössze 12 998 dollárért - alig több mint 3,7 millió forintért - kínálják, a Mid ára 17, az Öhlins felfüggesztésekkel, Brembo Monoblock fékekkel és AIM Strada műszerfallal felszerelt Carbon Editioné pedig húszezer dollár. Arról egyelőre nincs információnk, hogy Magyarországra eljutnak-e a Lightning újdonságai, de bízunk benne, hogy igen.