Bemutató: Harley-Davidson Pan America
Jobban vártuk, mint a LiveWire-t
Könnyebb, mint egy Spori és olyan gazdag felszereltségű, mint korábban egyik Harley sem. A szó valódi és átvitt értelmében is új utakra lép a Harley-Davidson.
Nemcsak új modellt, hanem új erőforráscsaládot mutatott be tegnap este a Harley-Davidson, ugyanis a Pan Americában már a Revolution® Max 1250 került, mely kereken 150 lovas és – természetesen – folyadékhűtésű, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 127 Nm.
A hatalmas, 60 fokos hengerszögű V2-es egyben teherviselő elem is, így sikerült kedvező össztömeget elérni: az alapmodell 245 kilót nyom, míg a Special 258-cal mérlegel.
Leleplezték a Harley-Davidson Pan Americát
Mivel a közvetlen vetélytársak csak úgy roskadoznak a vezetéssegítő rendszerektől, a Harley is alaposan felextrázta az újdonságot. Egyebek mellett üzemmódkapcsoló, gombnyomásra hangolható első-hátsó felfüggesztés, és a motorozás történetében először ülésmagasság-állító ékesíti a modellt.
A nyeregmagasság 848 és 873 mm-es magasság között állítható, de emellett gombnyomásra akár 50 milliméterrel csökkenthető a motor magassága

A három részből álló váz első, középső és hátsó része is közvetlenül az új, 1250-es erőforráshoz kapcsolódik, mely szintén teherviselő elem

Minden eddiginél fontosabb volt a rugózatlan tömeg csökkentése, ezért ultrakönnyű, mart alumínium lengővilla kapcsolja össze a kereket a központi rugóstaggal

Méretes vas – az 1580 mm-es tengelytáv szinte garancia arra, hogy két nagyra nőtt ember is kényelmesen elfér a Harley-n