A hírek szerint jövőre debütálna a milwaukee-i gyártó motorjaiban az új, 110 köbhüvelykes blokk, elsőként az Electra Glide, illetve Road King típusok kapnák meg a keményebb erőforrást, ám nem biztos, hogy osztatlan sikert arat a Harley hagyományait tekintve igencsak forradalmi módosítás...

harley lc
Elsőként a márka túramodelljei kapnák meg az új, folyadékhűtéses blokkot, mely várhatóan erősebb lesz a levegős elődnél

Az aggodalom alapja, hogy folyadékhűtésre térne át a gyártó, szakítva a léghűtés évszázados tradíciójával. Ugyanakkor csak idő kérdése volt, hogy mikor lépnek egy merészet, hiszen az Indian is a nyomukban jár, sőt, a nemrég beharangozott 111 köbhüvelykes erőforrásuk talán némi lépéselőnyhöz is juttatja őket, nem beszélve az európai konkurensekről, élen a Moto Guzzi 1400-as zászlóshajójával.

Akárhogy is, a nekünk természetesnek tűnő folyadékhűtés - úgy tűnik - szépen lassan az öreg V2-eseken is elterjed, tovább növelve a masinák megbízhatóságát és hőtűrését, de megfosztva azokat egyik jellegzetes védjegyüktől, a méretes hűtőbordáktól...