Idén novemberben lesznek a holland választások, és a kontinensen most először egy politikai párt tűzte zászlajára a motorozás népszerűsítését. a CDA kampányában az áll, hogy megválasztásuk után bármelyik sofőr vezethet majd A1 kategóriájú, azaz legfeljebb 125 köbcentis és 11 kW-os motorkerékpárt, hogy ezzel is csökkentsék a városi torlódásokat és több emberrel ismertessék meg a motorozás világát.

hollandia-b-s-jogsival-125-os-motor-vezetese

A motorkerékpár egyszerűen zseniális közlekedési eszköz az A-ból B-be való eljutáshoz. A könnyű, 125 köbcentis motorok könnyen kezelhetőek, kedvező árúak, keveset fogyasztanak – és szennyeznek –, valamint kis tömegük miatt a gyártásuk is kevésbé káros, mint például egy kisautóé. Ráadásul ezek jellemzően városi motorok, melyek közül több tisztán elektromos, amit ezután a sofőrök is vezethetnének

– nyilatkozta a programról Pien Meppelink, a CDA politikusa, aki reméli, hogy mielőbb bevezethetik a más országokban már bevált és tökéletesen működő B125 rendszert.

Szerintetek itthon is jó ötlet lenne – külön képzés és vizsga nélkül – 125-ösre ültetni az autósokat vagy túl nagy lépcsőnek bizonyulna a jelenlegi, 50 köbcentis határ után?