Miként tesztünkből is kiderült, az E-Clutch remekül használható megoldás, főleg ha sokat közlekedsz városban vagy szűk, kanyargós utakon, ahol naponta több százszor kell kuplungolnod. A DCT-vel szemben ez nem automatikus váltó, hanem egy automatikus tengelykapcsoló, amit ráadásul ki is kapcsolhatsz, ha szeretnéd hagyományosan kezelni a kuplungkart.

honda-250-e-clutch
Tesztünkön a CB650R E-Clutch. Jól látható, hogy ezen is van kuplungkar, bár tapasztalataink alapján teljesen leszokik a használatáról az ember, olyan könnyed és egyszerű a vezetés automatikus üzemmódban

Mivel a középméretű, négyhengeres CB650R és CBR650R modelleken jelent meg, adta magát az ötlet, hogy a másik, hasonló összlökettérfogatú páros, a Hornet és Transalp 750 is megkapja az újítást, ám úgy tűnik, erre egyelőre várnunk kell. Lapinformációk szerint ugyanis a kisebb, egyhengeres klasszikusokban, a CL250-ben és a CL250 Rebelben láthatjuk legközelebb az E-Clutch rendszert.

honda-250-e-clutch
Műszakilag nincs különbség a CL250 hagyományos és új változata között, leszámítva az E-Clutch hozzávetőleg két kilós tömegét

Sajnos a fenti két modell nem kapható Európában, de érkezésük azt bizonyítja, hogy a könnyű és megfizethető E-Clutch az olcsóbb kezdőmotorokba is beépíthető, és főként azoknak csábító megoldás, akik autóból vagy robogóról ülnek át nagymotorra.