Mondhatnánk, hogy ez megint csak egy ügyes Photoshop-guru és néhány túlzottan bizakodó Honda-rajongó műve, de ha a motorosszakmában vagy negyed évszázada elismert Ben Purvis tényként kezeli az új, erősebb Africa Twin érkezését, akkor az már több egyszerű pletykánál.

honda-africa-twin-1100-2020-20974
CBR-stílusú lámpákat és nagyobb üzemanyagtartályt álmodott az új Hondára a japán AutoBy csapata

Öt évvel a prototípus bemutatása után úgy fest, hogy 2019 őszétől új külsővel és nagyobb, 1080 köbcentis erőforrással folytatja pályafutását a legendás terepmotor. Erre két okból is szükség van, nevezetesen, hogy az AT teljesítmény terén felülkerekedjen az új kihívókon (pl. KTM 790 Adventure, Triumph Tiger 800, BMW F 850 GS stb.), no meg, hogy megfeleljen a jövőre életbe lépő Euro 5 előírásainak. Arról is írnak, hogy az Africa Twin legfontosabb ütőkártyája, a vetélytársakhoz nem kapható DCT-erőátvitel is megújul, sőt tudni vélik, hogy lényegesen nagyobb üzemanyagtartály kerül a motorra, hogy hatótáv terén is lenyomja a kihívókat.