Miként arról nemrég olvashattatok nálunk, már jó ideje a Honda vezeti a márkák versenyét a hazai motorpiacon, és az is beszédes, hogy továbbra is világelső a japán gyártó az évente eladott csaknem 19 millió (!) új motorkerékpárral. Hogy megőrizze első helyét, a Honda tavaly ősszel számos új és továbbfejlesztett modellt mutatott be, közöttük a CRF1100L Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports még erősebb, átdolgozott változatát.

Mi változott az új Honda Africa Twinen?

Az erőforrás látszólag érintetlen maradt, hiszen továbbra is az 1084 köbcentis, 102 lóerős kéthengeres dohog az Africa-vázban, melyet mi is teszteltünk anno a CRF1000L-lel összevetve, de a kisebb módosításoknak köszönhetően rugalmasabb elődjénél. A korábbi 105-ről 112 Nm-re nőtt a legnagyobb forgatónyomatéka, és azt is kiemelték a bemutatóban, hogy – a továbbfejlesztett idom és plexi révén – a motorok időjárás-védelme is hatékonyabbá vált.

A vadonatúj Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, melynek jelentősen csökkent az ülésmagassága, hogy az alacsonyabb pilóták is magabiztosan terelgethessék a gépet. Mi több, ha valaki sokallná a tényleg szerény, 835 mm-es értéket, extraként rendelhet karcsúsított nyerget is a motorhoz, amivel 795 mm-re csökken a nyeregmagasság

Ha ez a 112 Nm is kevés lenne, a Hondánál közvetlenül elérhető SC Project kipufogóval még könnyebbé, gyorsabbá válik a motor, a szebb hangról nem is beszélve. Az Euro 5+ szabályoknak megfelelő, pillekönnyű titán végdob felszerelése után két kilóval lesz könnyebb az Africa, teljesítménye 2,2 lóerővel nő, míg forgatónyomatéka 3,9 Nm-re nagyobb, mint a gyári kipufogóval. Mivel típusazonos dobról van szó, nem szükséges átalakítási engedély a felszereléséhez, sőt módosítást sem igényel, azaz kialakítása igazodik az Africa Twin eredeti lábtartójához és oldaldobozához. Így szól a SAE 304-es rozsdamentes acél összekötőcsővel, titán palásttal és szénszálas hővédő lemezzel készült SC Project kipufogó:

Természetesen a kipufogón felül számtalan további hasznos extra kapható az új Africa Twinhez és Adventure Sportshoz, sőt komplett csomagokat is összeállítottak a hondások, hogy megkönnyítsék a választást. Mindkét újdonsághoz elérhetőek az Adventure, a Rally, a Travel és az Urban csomagok, melyek – nevükhöz illően – fokozzák a motor terep- és túraképességét, illetve megkönnyítik a felkészülést a nagyobb utazásokra.

honda-africa-twin-crf1100l-sc-project
Szokatlanul gazdag a motorok alapfelszereltsége, hiszen az Africa Twin Adventure Sportshoz alapáron jár – egyebek mellett – a Showa EERA okosfelfüggesztés, a 6,5 colos, érintőkijelzős, színes TFT-műszeregység, az automatikus kanyarvilágítás, a kézvédő, a csomagtartó és a masszív haspáncél is

Immáron összesen hatféle kivitelben készül a legendás Africa Twin: a 21-es első keréken futó alapmodell kapható hagyományos és DCT-váltóval, sőt idén először ehhez is megrendelhető Showa EERA felfüggesztés, míg az alapáron Showa futóműre épült, 19-es első kerekű Africa Twin Adventure Sports is elérhető manuális, hatos váltóval és DCT-vel.