Nem szép dolog irigykedni, de a brutális sornégyest látva ember legyen a talpán, aki őszintén örül az SP megjelenésének, miközben új motorként garantáltan nem lesz elérhető Európában. Ezzel szemben Japánban nagy népszerűségnek örvend a típus, immáron két spéci változat is kapható belőle, nevezetesen a CB1300 Super Four és Super Bol D'or SP.

Hamarosan kapható a Honda CB1300

Az erőforrás nem változott, ebben is 1284 köbcentis sornégyes dohog, és bár 110 lovas csúcsteljesítménye nem éppen kiemelkedő, a 118 Nm-es forgatónyomaték több mint elég a tempós motorozáshoz.

honda-cb-1300-sp-28271
Egyszerűen minden Hondának jól áll a HRC-fényezés, de a CB1300-nak különösen

Főként, hogy a különleges SP kivitelen lecserélték az alapmodell fékrendszerét és felfüggesztését, a helyére pedig Öhlins lábak és Brembo fékalkatrészek kerültek, tovább fokozva a CB egyébként is átlagon felüli kezelhetőségét. Mindezt megfejeli a legendás HRC-fényezés, amitől bizony gyorsan megnyílnak a hőskorra nosztalgiával gondoló motorosok pénztárcái.

honda-cb-1300-sp-28283
Radiálisan rögzített Brembo nyereg és Öhlins futómű? Az átépítés nyomán 10 mm-rel, 790 mm-re nőtt ülésmagasság az egyik legfontosabb eltérés az alapmodellel szemben

A modell indulóára átszámítva 4,8 millió forint, a félidomos Bol d'Or pedig 5,1 milliót kóstál, de nekünk úgysem a 2021-es „árfolyam” számít, hanem az, hogy 4-5 év múlva miként juthatunk hozzá a használtan is csodás gépek egyikéhez.