A legendás Coca-Cola Suzuka 8 Hours Endurance Race-en a Honda negyedik egymást követő győzelmét ünnepelhette Takumi Takahashi és Johann Zarco fantasztikus teljesítményének köszönhetően, ami azért is komoly fegyvertény, mert jellemzően háromfős csapatok ellen szálltak harcba. Ám nem csak emiatt lesz emlékezetes az idei összecsapás a Honda-rajongóknak, ugyanis itt mutatták be az új CB1000F-et:
Honda CB1000F-bemutató Suzukában
A japán gyártók gyakran használják a Suzuka 8 órást új fejlesztéseik bemutatására. Talán emlékeztek, tavaly a Kawasaki hidrogénhajtású prototípussal jelentkezett, míg most három prototípus sorakozott fel, melyeket egyébként láthattak korábban a tokiói kiállítás résztvevői is. A helyszíni beszámolók alapján szériaérett, gyártásra kész gépeket hozott a Honda, vagyis jó eséllyel még idén lehull a lepel a végleges változatról is.
A jobb úttartás és a kedvezőbb ár miatt lemondtak a tervezők a korhű kettős rugóstagról – mint amilyet a CB1000F-en vagy az új GB350S-en láthattok –, és a Hornet központi rugóstagját kapcsolták a lengővillához, és sajnos analóg órát is hiába keresnél – a színes TFT szintén a Hornetről érkezett.
Árulkodó részlet, hogy a közúti teszthez, illetve használathoz elengedhetetlen irányjelző, kürt és minden egyéb megtalálható volt a motorokon, ami újabb jel, hogy nem kell sokat várnunk a sorozatgyártásra. Az pedig csak hab a tortán, hogy a Hornet roppant kedvező, 4,2 milliós árát ismerve valószínűleg a CB1000F is csábító árcímkével érkezik a szalonokba.