Nagyjából fél évvel ezelőtt már megcsodáltuk a szárnyas márka gyönyörű csupaszmotorját, és akkor is elmondtuk: mennyire kár, hogy Európában nem forgalmazzák a csinos és megfizethető kétkerekűt.

honda cb 1100 f

Nos, a Honda illetékesei újragondolták a "japán belpiacos" kérdést, és európai partnereik segítségével átszabták a motort, hogy a klasszikus vas megfeleljen az uniós előírásoknak - a változtatások főként a kezelőszerveket és a lámpatesteket érintik, de az átalakítások alig észrevehetők, vagyis a hazánkba eljutó verzió első ránézésre tökéletesen megegyezik majd a távol-keleti kivitellel.

honda cb 1100 f

A hajtáslánc is érintetlen marad, így a 247 kg menetkész tömegű CB-t 87 lóerő fogja gyorsítani, ám aligha lesz szükség a maximális teljesítmény kihasználására, hiszen az erőforrás főként combos nyomatékával szerez majd híveket magának. A motor valamivel 10 000 USD felett kapható a szigetországban, vagyis az öreg kontinensre szállított verzió - vámmal, regisztrációs adóval ás ÁFA-val súlyosbítva - várhatóan hárommillió forint környékére fog kijönni, ami látva a konkurensek kínálatát, egészen versenyképesnek mondható.

A hírek szerint néhány tesztpéldány jelenleg is az Alpok hágóin fut, hogy a típus - a sikeres tesztkilométerek után - 2013-tól a nagyközönség számára is elérhető legyen a Honda kereskedéseiben.