A meglepetés nem is maradt el, hiszen a Tokióban debütált modelljeiket az újságírók és a motoros látogatók is elismeréssel mustrálták, ami a vasakat látva nem is csoda...

honda cb1100 ex
Dupla kipufogóval, drótküllős kerekekkel és a visszafogott, szürke fényezéssel valóban egy szépen restaurált vas benyomását kelti a CB1100 EX

Sok év várakozás után idén végre Európában is forgalmazni kezdték a Honda CB1100-at, és a csinos retrómotorról már itt a Sportmotoron is olvashattatok részletes bemutatót, ám a rajongók közül sokan megemlítették, hogy a márkára oly' jellemző Comstar felnik helyett jobban mutatna a vas fűzött küllős kerekekkel, amilyenekkel az ős CB-k is kigördültek a gyárból.

honda cb1100 ex
Bár a külcsín fontos, a leglényegesebb változás mégiscsak az új, immáron hatfokozatú sebességváltó

Észrevételeik úgy tűnik eljutottak a Honda mérnökeihez is, ugyanis pár hete bemutatták a CB átfésült, EX jelzésű változatát, mely többek között drótküllős kerekekkel is gazdagodott, ám nem ez a legfontosabb újdonság az 1100-as csupaszmotor kapcsán.

Techno - Honda CB1100 EX

Motor: Levegő-olaj hűtésű, DOHC vezérlésű, soros, négyhengeres

Hengerűrtartalom: 1170 cm3

Teljesítmény: 90 LE/7500 f./perc

Forgatónyomaték: 93 Nm/5000 f./perc

Tömeg: 260 kg

Nagyobb üzemanyagtartály, áttervezett műszeregység és négy-a-kettőbe kipufogó került a retró Hondára, de a blokkházon belül is lényeges változások történtek, mivel a 2014-re datált modell már nem öt-, hanem hatfokozatú váltóművel készül. További műszaki paraméterei változatlanok, így az EX-ben is az 1140 köbcentis, levegő-olaj hűtésű, kilencvenlovas négyhengeres blokk dolgozik, és az alapmodellel megegyező méretű, 110, valamint 140 milliméter széles abroncsokat szerelnek a 18 col átmérőjű felnikre.

honda f6c valkyrie
Tartalomhoz a forma: nem véletlen a hosszú és egyenes tesztpálya, hiszen az F6C legfontosabb piaca a végtelen aszfaltcsíkokban bővelkedő Észak-Amerika lehet

A lenyűgözően gazdag sport, klasszikus és túra szegmens mellett a Honda mérnökeinek jutott energiája egy gigászi cirkáló kifejlesztésére is.

Techno - Honda F6C

Motor: Folyadékhűtésű, SOHC vezérlésű, 12 szelepes, hathengeres

Hengerűrtartalom: 1832 cm3

Teljesítmény: 116 LE/5100 f./perc

Forgatónyomaték: 167 Nm/4000 f./perc

Tömeg: 341 kg

Az igazat megvallva, ideje is volt ennek, hiszen az egyre népszerűbb kategóriában korábban az európai és tengerentúli gyártók taroltak, többek között a V-Rod, a Rocket III és a Diavel modellekkel. Most azonban fordulhat a kocka, hiszen a lassan tinikorba lépő 1832 köbcentis, hathengeres blokk - a Gold Wing és az F6B után - egy újabb motorban is helyet kapott, mégpedig az F6C, vagy más piacokon egyszerűen Valkyrie néven futó cruiserben:

Szinte változatlanul ültették át a jól ismert erőforrást az újdonságba, ezért az óriási boxer itt is 167 newtonmétert tol az ötfokozatú váltón és a kardántengelyen keresztül a 180-as hátsó kerékre, de valószínűleg mégis vehemensebben mozog a testes cirkáló, mint világjáró rokona, hiszen tömege "csak" 341 kilogramm, szemben a feldobozolt variáns 413 kilójával.

honda f6c valkyrie
A sajtóanyag szerint ez a motor "nem maradhat észrevétlen a tömegben"... A hatalmas, burkolatlan blokkot látva helytálló lehet a megállapítás, az F6C tényleg feltűnő jelenség

A Honda CB1100 EX és az F6C hamarosan Magyarországon is elérhető lesz, és nemsokára az is kiderül, hogy milyen áron kerülnek a szalonokba a japán gyártó legújabb modelljei.