Kereken tíz lóerővel, 99-ről 109-re nőtt a sornégyes erőforrás teljesítménye, s ehhez igazodva új, még kifinomultabb felfüggesztést kapott a motor, illetve átdolgozták a klasszikus, tölcsér alakú dobokban végződő kipufogórendszert is.

honda-cb1300-2018-16131
Új a tengelykapcsoló is, ezáltal még könnyebbek a váltások, s visszakapcsoláskor a hátsó kerék megcsúszásától sem kell tartanunk. Igazán kár, hogy a modell egyelőre csak Japánban kapható...

Ugyan ránézésre nem látszik, de módosítottak az első féknyergeken, a nagyobb átmérőjű munkahengerek révén még hatékonyabbá vált a rendszer. A számunkra legfontosabb változás mégiscsak a hajtómű átfésülése és az új kipufogórendszer, ugyanis ezzel a CB teljesíti a legfrissebb japán környezetvédelmi előírásokat, melyek többé-kevésbé összhangban vannak az öreg kontinens Euro 4 emissziós normájával.

honda-cb1300-2018-16130
A közkedvelt izomkolosszus mellett a kisebb, négyszázas CB is átesett egy kisebb ráncfelvarráson: még csábítóbb külsőt kapott, míg teljesítménye három lóerővel nőtt

Ugyan hivatalosan még nem erősítették meg, de elviekben ez lehetőséget nyit arra, hogy ismét feltűnjön Európában a CB1300, illetve a szintén átdolgozott, kisebb testvére, a CB400 is, ami a töretlen retróhullámot látva igencsak logikus lépés lenne a Hondától.