Gyakorlatilag előzmény nélkül, komoly meglepetésként érkezett a hétvégi China International Motorcycle Exhibition seregszemlén leleplezett Honda CB500 Super Four (CB500SF), mely a CB900F formajegyeit örökölte. Ez önmagában nem lenne nagy dolog, de az már igazi szenzáció, hogy a nagynevű elődökhöz hasonlóan soros, négyhengeres erőforrás köré épül:
Szinte ellenfél nélküli modell lesz, elvégre a gyártók többsége kizárólag egy- és kéthengeres típusokat kínál a hatszáz köbcenti alatti géposztályban, természetesen az európai A2-es jogsihoz igazítva, de a Honda merőben más utat választott. A hírek szerint a hajtómű közel 80 lóerős lesz, és ehhez méltó a „körítés” is: az acélvázba teherviselő elemként építették be az 502 köbcentis négyhengerest, elöl fordított teleszkóppár, míg hátul központi rugóstag és öntött alumínium lengővilla felel az úttartásért. Jóllehet, utóbbi nem éppen korhű megoldás, viszont annál hatékonyabb társ az úthibák kisimításában.
A fékrendszernél is ezt az elvet követték, inkább jó, mint szép legyen, ezért radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin nyergek emésztik fel a mozgási energiát, bár azt kiemelték a bemutatón, hogy ez tulajdonképpen prototípus, és egyes részletek változhatnak a szériagyártás megkezdéséig.
Elérhető lesz az e-Clutch az új CB500 Fourhoz
A CB500SF kódnevű újdonság kapcsán azt is megtudtuk, hogy biztosan lesz belőle automatikus tengelykapcsolóval (e-Clutch) felszerelt változat, ami egyben előrevetíti, hogy a kéthengeres Hondák után a sornégyesekben is láthatjuk a nemrég tesztelt újítást.
A leendő tulajdonosok ötféle üzemmódban használhatják a várhatóan 2026-ban érkező motort
Ennek előnye, hogy megmarad a váltás élménye, sőt a kuplungot is használhatja a pilóta, de csak ha szeretné – automatikus üzemmódban elég a váltókart kezelnie. Az egyetlen rossz hír, hogy pont a kínai seregszemlén mutatták be az újdonságot, amiből sejthető, hogy elsősorban ázsiai piacra készült modell lesz, de látva a négyhengeresek sikereit, jó eséllyel pályázna az európai motorosok kegyeire is.