Nyilván nem véletlen, ha egy gyártó kiemelt helyen kezeli az új prototípust, például rivaldafénybe állítja a legforgalmasabb motorkiállításokon. Nagy tervei vannak vele, tudatosan öl eurómilliókat a fejlesztésébe és a méregdrága EICMA-standra, hogy közvetlenül a lehetséges vevőktől tudja meg, jó úton jár-e a koncepcióval. Pontosan ez történt a tavaly leleplezett CB4X crossoverrel is, melyet az őszi EICMA-n láthattunk először, s már akkor sejthettük, hogy tulajdonképpen az NC család endurós megjelenésű tagjaihoz tagjaihoz hasonlóan teszi majd teljessé a sornégyes CB famíliát.

honda-cb650r-crossover-keszul-a-cb4x-bol-25382
Formás lett a prototípus, és a szabadalmi tervek alapján a szériaérett változat sem sokban különbözik tőle

A piaci trendeket és a most benyújtott szabadalmat látva biztosra vehető, hogy még idén nagytestvért kap a csupasz CB650R és a CBR650R, s afelől se legyen kétség, hogy a szokásoknak megfelelően CB650X-nek – esetleg a koncepció nyomán CB4X vagy CB6X-nek – nevezik el az újdonságot.

honda-cb650r-crossover-keszul-a-cb4x-bol-25380
A BMW után a Honda is beszáll a kedvező árú, középméretű crossoverek versenyébe. Nem mintha nem lett volna ütős gép az általunk is tesztelt VFR800X, ám a modell 4,4 milliós ára túl magas volt a gyengébb, de kedvezőbb összegért kínált vetélytársakkal szemben

A gép terveit elnézve gyakorlatilag változatlanul érkezik a váz a sornégyes csupaszmotorból, de a felfüggesztés és a segédváz tuti átalakításra szorul, hogy a közel százlovas CB méltó ellenfele legyen a sorkettes és sorhármas kihívóknak. Vélhetően az erőforráshoz sem nyúlnak, már csak azért sem, mert így fillérekből, egy 10-15 forintos alkatrészköltséggel átalakítható 35 kW-os teljesítményre, csakúgy, mint a CB650R és CBR650R esetében. Így aztán az A2-es jogsival rendelkező motorosokat is megcélozhatják vele, jelentősen kibővítve a lehetséges vevők körét.