· 2019. április 29. 11

Sajátos tükrök az új Honda CBR-en

Mindenki szárnyra kap?

A közelgő Euro 5-bevezetés minden gyártót lépésre kényszerít, beleértve a Hondát is. Úgy tűnik, a japánok a Marquez motorján kipróbált trükköket vetnék be az új Fireblade-ben.
Főként a nagy literteljesítményű gyorsasági motorokat és nakedeket érinti a vészesen közelgő 2020-as dátum, amikor jelentősen csökkenteni kell majd a kétkerekűek károsanyag-kibocsátását, ráadásul a kipufogón távozó gázok összetételét már nem az Euro 4-korszakban megszokott módszerrel, hanem a sokkal életszerűbb WMTC-teszttel kell mérni.
{{articleGallery[21780].caption}}
Közeleg hát a gyorsasági motorok új generációja, melyek közül most a Honda részleteit láthatjuk, pontosabban az új CBR1000RR friss aerodinamikai elemeit. Japán lapinformációk szerint az idomzat, sőt még a tükrök is hozzájárulnak majd a motor stabilitásához, komoly leszorítóerőt termelve nagy tempónál. Fontos újítás, hogy egy másik szabadalmat is beadott a japán gyártó, mégpedig a soros, négyhengeres erőforrások változó szelepvezérlésére, vagyis jó eséllyel a motorok között is egyre gyakrabban találkozunk majd a személyautókban régóta alkalmazott megoldással. Tavaly ősszel csak néhány ponton fésülték át a Fireblade-et - akkor a HRC szakembereivel továbbfejlesztették a kipörgésgátlót és áthangolták az erőforrást -, szóval jó esély van rá, hogy hamarosan egy vadonatúj modellt láthatunk a seregszemléken.