Főként a nagy literteljesítményű gyorsasági motorokat és nakedeket érinti a vészesen közelgő 2020-as dátum, amikor jelentősen csökkenteni kell majd a kétkerekűek károsanyag-kibocsátását, ráadásul a kipufogón távozó gázok összetételét már nem az Euro 4-korszakban megszokott módszerrel, hanem a sokkal életszerűbb WMTC-teszttel kell mérni.

honda-cbr1000-tukor-szarny-21780
Komoly leszorítóerőt termelő visszapillantó és változó szelepvezérlés? A szabadalmi rajzok alapján mindkettő megjelenhet a következő CBR-ben

Közeleg hát a gyorsasági motorok új generációja, melyek közül most a Honda részleteit láthatjuk, pontosabban az új CBR1000RR friss aerodinamikai elemeit. Japán lapinformációk szerint az idomzat, sőt még a tükrök is hozzájárulnak majd a motor stabilitásához, komoly leszorítóerőt termelve nagy tempónál. Fontos újítás, hogy egy másik szabadalmat is beadott a japán gyártó, mégpedig a soros, négyhengeres erőforrások változó szelepvezérlésére, vagyis jó eséllyel a motorok között is egyre gyakrabban találkozunk majd a személyautókban régóta alkalmazott megoldással. Tavaly ősszel csak néhány ponton fésülték át a Fireblade-et - akkor a HRC szakembereivel továbbfejlesztették a kipörgésgátlót és áthangolták az erőforrást -, szóval jó esély van rá, hogy hamarosan egy vadonatúj modellt láthatunk a seregszemléken.