Kiváló motor született a Honda boszorkánykonyhájában, tesztpilótánk, Chrobák Jani is ódákat zengett a Slovakia Ringen kipróbált CBR-ről, de tény, hogy a japánok nagyágyúja inkább kezelhetőség, mintsem nyers erő terén emelkedett a vetélytársak fölé. Ezért a japán mérnökök idén újra munkához láttak, s a hírek szerint egy legalább 15 lóerővel izmosabb és minden eddiginél áramvonalasabb CBR-rel lepik meg a rajongókat.

honda-cbr1000rr-2019-19005
A cél nem változott, tehát a Fireblade továbbra is elsőrangú kezelhetőségéről lesz híres, de immáron teljesítmény terén is felveszi a kesztyűt a vetélytársakkal. Az már csak ráadás, hogy az új idomzattal jelentősen csökken a motor légellenállása

Ezzel a Honda is áttöri a kétszázlovas lélektani határt, igaz, eddig sem jártak messze tőle, hiszen a jelenlegi modell 141 kW-ot (189 LE-t) tud 13 000-es percenkénti főtengelyfordulatnál. Persze továbbra sem a lóerőhajhászás lesz a legfőbb cél, elvégre a CBR sorozat projektvezetője, Masatoshi Sato már a jelenlegi változat bemutatóján is hangsúlyozta, hogy nem jelent gondot kétszáz lóerő fölé tornászni a teljesítményt, ugyanakkor sokkal fontosabb, hogy a gép könnyű és végtelenül kezes legyen, hiszen ez az, ami igazán számít a tulajdonosoknak. Az új CBR debütálása novemberben, az idei EICMA-n várható.