· Képek: Honda Motor · 2017. augusztus 2.

Még durvább CRF-ek jönnek

Önindítót a krosszgépekre is!

A Honda CRF250R vadonatúj, DOHC-vezérlésű, önindítós erőforrást kapott, mely ráadásul sokkal erősebb lett, mint elődje.
Bemutatkozott a Honda CRF250R vadonatúj, 2018-as változata, mely a fenti erények mellett azzal dicsekedhet, hogy sokkal pörgősebb, mint felmenője, kiváló kezelhetőségéről pedig a CRF450R-ből örökölt, tömeg-középpontosított váz, illetve a 49 mm-es csúszószár-átmérőjű (!), acélrugós Showa USD első villa gondoskodik.
{{articleGallery[14724].caption}}
Természetesen emellett az új modellt is üzemmódkapcsolóval szerelték fel, valamint az ergonómiát illetően is csiszoltak rajta a Honda mérnökei, hogy kellőképpen kényelmes és könnyen kezelhető maradjon a hobbipilóták számára. Persze mindez csak másodlagos, mivel a 2018-as CRF250R modell főbb paraméterei – a teljesítmény és a kezelhetőség tekintetében – csak egy célt tartottak a szemük előtt: egy „nyerő gépet” adni a versenyzők alá, amivel el tudják hódítani az MX2-trófeát.
{{articleGallery[14742].caption}}

Mr. Mikio Uchiyama, a 2018-as CRF250R projektvezetője:

„Teljesen átterveztük a CRF250R-t, így dinamikusabbá és erősebbé vált. Páratlan gyorsulása révén már az első kanyar előtt az élre törhet és könnyedén megtartja pozícióját a teljes verseny során. Kimagasló teljesítményét a vadonatúj, DOHC-vezérlésű Unicam motornak köszönheti, ami nemcsak erősebb lett a korábbi hajtóműnél, hanem maximális fordulatszáma is magasabb. Ehhez társul a CRF450R váza és futóműve, biztos irányítást és tapadást garantálva mindig, minden körülmények között. A típus kidolgozásában a HRC szakemberei is aktívan részt vettek, nélkülük aligha lehetett volna ilyen tartós, kezes és versenyképes a CRF250R 2018-as változata.”
Szintén a CRF450R-t idézi az aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának. A karcmentes grafika már csak hab a tortán, miként az alapfelszereltség részeként kínált önindító is.
{{articleGallery[14738].caption}}

Műszaki adatok - Honda CRF250R:

Erőforrás: Egyhengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Lökettérfogat: 249,4 cm3
Furat x löket: 79mm x 50.9mm
Sűrítési viszony: 13.9 : 1
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 6.3 liter
Tengelykapcsoló felépítése: Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése: Előtéttengelyes
Végáttétel: Lánc
Váz: Alumínium hídváz
Méretek (h x sz x m): 2183mm x 827mm x 1274mm
Tengelytáv: 1,486mm
Villaszög: 27,5 fok
Utánfutás: 116mm
Ülésmagasság: 957mm
Szabad hasmagasság: 327mm
Menetkész tömeg: 108kg
Első felfüggesztés: 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekercsrugós Showa teleszkópok
Hátsó felfüggesztés: Showa központi hátsó rugóstag alumínium lengővillával és Pro-Link himbarendszerrel
Első fékrendszer: 260 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg
Hátsó fékrendszer: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg