Bemutatkozott a Honda CRF250R vadonatúj, 2018-as változata, mely a fenti erények mellett azzal dicsekedhet, hogy sokkal pörgősebb, mint felmenője, kiváló kezelhetőségéről pedig a CRF450R-ből örökölt, tömeg-középpontosított váz, illetve a 49 mm-es csúszószár-átmérőjű (!), acélrugós Showa USD első villa gondoskodik.

honda-crf250-2018-14724
Az előző, 2017-es nemzedékhez képest 5%-kal vált kedvezőbbé a 2018-as CRF250R teljesítmény/tömeg aránya. Ha a két modellt egymás mellé állítjuk, akkor az új átirat 3%-kal gyorsabb az első 10 méteren és 3,6%-kal múlja felül elődjét az első harmincon, azaz egy fél, majd egy teljes motorhosszal előrébb jár

Természetesen emellett az új modellt is üzemmódkapcsolóval szerelték fel, valamint az ergonómiát illetően is csiszoltak rajta a Honda mérnökei, hogy kellőképpen kényelmes és könnyen kezelhető maradjon a hobbipilóták számára. Persze mindez csak másodlagos, mivel a 2018-as CRF250R modell főbb paraméterei – a teljesítmény és a kezelhetőség tekintetében – csak egy célt tartottak a szemük előtt: egy „nyerő gépet” adni a versenyzők alá, amivel el tudják hódítani az MX2-trófeát.

honda-crf250-2018-14742
Az új CRF250R a CRF450R 6,3 literes titántankját kapta meg, ami csupán 1039 g-ot nyom, azaz több mint fél kilóval könnyebb a műanyag kivitelnél

Mr. Mikio Uchiyama, a 2018-as CRF250R projektvezetője:

„Teljesen átterveztük a CRF250R-t, így dinamikusabbá és erősebbé vált. Páratlan gyorsulása révén már az első kanyar előtt az élre törhet és könnyedén megtartja pozícióját a teljes verseny során. Kimagasló teljesítményét a vadonatúj, DOHC-vezérlésű Unicam motornak köszönheti, ami nemcsak erősebb lett a korábbi hajtóműnél, hanem maximális fordulatszáma is magasabb. Ehhez társul a CRF450R váza és futóműve, biztos irányítást és tapadást garantálva mindig, minden körülmények között. A típus kidolgozásában a HRC szakemberei is aktívan részt vettek, nélkülük aligha lehetett volna ilyen tartós, kezes és versenyképes a CRF250R 2018-as változata.”

Szintén a CRF450R-t idézi az aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának. A karcmentes grafika már csak hab a tortán, miként az alapfelszereltség részeként kínált önindító is.

honda-crf250-2018-14738
Csupán 108 kilós tömegével és kilenc százalékkal növelt teljesítményével az új CRF250R messze gyorsabb elődeinél

Műszaki adatok - Honda CRF250R:

Erőforrás: Egyhengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű

Lökettérfogat: 249,4 cm3

Furat x löket: 79mm x 50.9mm

Sűrítési viszony: 13.9 : 1

Üzemanyagtartály befogadóképessége: 6.3 liter

Tengelykapcsoló felépítése: Olajfürdős, többtárcsás

Váltó felépítése: Előtéttengelyes

Végáttétel: Lánc

Váz: Alumínium hídváz

Méretek (h x sz x m): 2183mm x 827mm x 1274mm

Tengelytáv: 1,486mm

Villaszög: 27,5 fok

Utánfutás: 116mm

Ülésmagasság: 957mm

Szabad hasmagasság: 327mm

Menetkész tömeg: 108kg

Első felfüggesztés: 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekercsrugós Showa teleszkópok

Hátsó felfüggesztés: Showa központi hátsó rugóstag alumínium lengővillával és Pro-Link himbarendszerrel

Első fékrendszer: 260 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg

Hátsó fékrendszer: 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg