Noha japán belpiacos modellről van szó, idén tavasztól már Európában is kapható a CT 125 Trail vagy más néven Hunter Cub, mely egy holland kereskedőnek köszönhetően jut el az öreg kontinensre. A Honda még 2020-ban mutatta be a Huntert, ami természetesen a jól ismert Super Cub C125 műszaki alapjaira épül, de sokkal látványosabb, scrambler stílusú gép.
Megérkezett Európába a CT 125 Hunter Cub
Az újdonság sok tekintetben hasonlít a Super Cub C125-höz, de ez csak a látszat, ugyanis a váz és az erőforrás kivételével alig van közös alkatrésze a két nyolcadliteresnek. A terepes átirat nagyobb, 109 mm-es első rugóúttal érkezik – a Super Cub villájának rugóútja 89 mm –, emellett fűzöttküllős kerék, endurógumi és magasra húzott kipufogó teszi vonzóvá.
Mint említettük, az erőforrás az alapmodellből érkezett, csúcsteljesítménye 8,7 lóerő hétezres percenkénti fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 11 Nm. Változatlan az erőátvitel is, négyfokozatú váltó és röpsúlyos tengelykapcsoló segít a vezetőnek a dinamikus gyorsításban, az pedig igazi kuriózum a mai gépek között, hogy önindítóval, valamint berúgókarral is életre kelthető az apró, léghűtéses egység.
Ez remekül hangzik, de miként lesz a belpiacos modellből Európában is megvásárolható terepmotor?
Holland kereskedő segít az európai Hunter-rajongóknak
Bár a Honda árlistájából egyelőre hiányzik a CT 125, az Utrechtben működő Fourstrokebarn motorkereskedés vállalja az importot és a forgalomba helyezést.
Természetesen ez jelentős plusz költséget jelent, így amíg a Super Cub alig 4000 euróba, vagyis 1 599 000 forintba kerül, a CT 125-ért másfélszer annyit, csaknem hatezer eurót kell leperkálnia a leendő tulajdonosnak. Cserébe választhat a piros, a barna és a zöld fényezések közül, illetve garantáltan olyan gépe lesz, ami igazi ritkaságnak számít az utakon.