Noha japán belpiacos modellről van szó, idén tavasztól már Európában is kapható a CT 125 Trail vagy más néven Hunter Cub, mely egy holland kereskedőnek köszönhetően jut el az öreg kontinensre. A Honda még 2020-ban mutatta be a Huntert, ami természetesen a jól ismert Super Cub C125 műszaki alapjaira épül, de sokkal látványosabb, scrambler stílusú gép.

A masszív csomagtartó is alapáras, melynek érdekessége, hogy hátsó ülés is szerelhető rá, ha a pilóta nem a zsákmányt, hanem az utasát vinné magával

Megérkezett Európába a CT 125 Hunter Cub

Az újdonság sok tekintetben hasonlít a Super Cub C125-höz, de ez csak a látszat, ugyanis a váz és az erőforrás kivételével alig van közös alkatrésze a két nyolcadliteresnek. A terepes átirat nagyobb, 109 mm-es első rugóúttal érkezik – a Super Cub villájának rugóútja 89 mm –, emellett fűzöttküllős kerék, endurógumi és magasra húzott kipufogó teszi vonzóvá.

Az apró egyhengerest jelzésértékű bukócső óvja a sérülésektől, és az is fontos különbség, hogy magasabbra szerelték fel a légszűrőházat, mint a Super Cubon

Mint említettük, az erőforrás az alapmodellből érkezett, csúcsteljesítménye 8,7 lóerő hétezres percenkénti fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 11 Nm. Változatlan az erőátvitel is, négyfokozatú váltó és röpsúlyos tengelykapcsoló segít a vezetőnek a dinamikus gyorsításban, az pedig igazi kuriózum a mai gépek között, hogy önindítóval, valamint berúgókarral is életre kelthető az apró, léghűtéses egység.

Az üzemanyagtartály mérete 3,8-ról 5,3 literre nőtt, részben emiatt jóval, nagyjából tíz kilóval nehezebb a Hunter az alapmodellnél

Ez remekül hangzik, de miként lesz a belpiacos modellből Európában is megvásárolható terepmotor?

Holland kereskedő segít az európai Hunter-rajongóknak

Bár a Honda árlistájából egyelőre hiányzik a CT 125, az Utrechtben működő Fourstrokebarn motorkereskedés vállalja az importot és a forgalomba helyezést.

A hatezer eurós ár nem kevés egy 9 lovas 125-ösért, de az is igaz, hogy ez az egyik legkülönlegesebb nyolcadliteres a piacon

Természetesen ez jelentős plusz költséget jelent, így amíg a Super Cub alig 4000 euróba, vagyis 1 599 000 forintba kerül, a CT 125-ért másfélszer annyit, csaknem hatezer eurót kell leperkálnia a leendő tulajdonosnak. Cserébe választhat a piros, a barna és a zöld fényezések közül, illetve garantáltan olyan gépe lesz, ami igazi ritkaságnak számít az utakon.