A Honda CX500 egyedi megjelenésű, kiforrott, folyadékhűtéses erőforrásával igazi mérföldkőnek számított a motorpiacon, így aztán nem csoda, hogy az elmúlt években több motorépítő műhely és szakember fantáziát látott a modellben. Többek között Mike Meyers is, aki nemrég egy extravagáns átiratot készített a japán kétkerekűből. - Művem alapjául egy 1980-as Honda CX500 szolgált, s megmondom őszintén, a modell belülről és kívülről is különleges hajtóműve az, ami leginkább megmozgatta a fantáziámat – mesélte az építő. Mikor ráleltem erre a gépre, látszólag nagyon szuper állapotban volt, s mindössze tízezer kilométert mutatott a műszeregység. Azért amint komolyabban is elkezdtem vele foglalkozni, sok meglepetés ért – folytatta. A fiatalember először rendbe tette az erőforrást, ezt követően pedig nekilátott átfaragni a masina külsejét vérbeli café racerré.

honda-cx-500-rr-cafe-racer-20482

Mike Meyersnek sokan mondták, hogy teljesen őrült, amiért ezt a motort választotta alapnak, de jól tette, hogy nem hagyta magát lebeszélni, hiszen CX-átirata az egyik legszebb, amit mostanság láthattunk
Először is fogta a CBR600RR elejét – már ami a kormányt és a villát illeti, mert ugye az idomokra nem volt szüksége -, és kicserélte arra az eredetit, hogy még agresszívabb kiállást kölcsönözzön a kétkerekűnek, no és hogy jobb vezethetőséget és fékhatást érjen el. Nem volt egyszerű megoldani a vezetékezést, de végül megbirkózott a feladattal, sőt elmondása szerint ezt követően hirtelen azon kapta magát, hogy újabb és újabb CBR-alkatrészeket vásárol, az elkészült átépítésnek végül ezért is adta a CX500RR nevet. A művész egyik kedvenc részlete a CX500 Deluxe üzemanyagtartályán az RR tanksapkája, továbbá az ugyancsak a sportos rokonról származó hátsó traktus. Az eredeti kerekeket is száműzte, s meglepő módon egy Honda GL1000 Gold Wingét tette be a helyükre, ami természetesen nagyon szerteágazó és precíz munkát igényelt, hogy tökéletesen passzoljon. Ezen felül új karburátort vetett be, amit kifejezetten neki készített a Murray’s Carbs, így nemcsak kezesebb, de immáron erősebb is lett a masina. Valójában csak a váz, a hátsó lengővilla, a hajtáslánc, a fordulatszámmérő, valamint a gyújtáskapcsoló az, amit az eredeti alkatrészek közül megtartott, minden egyéb a Honda újabb sport- és túragépeiről származik, ennek dacára az összkép igencsak letisztult és egységes lett.