Hagyományos motorról átülve elsőre kissé fura, ám kétségtelen, hogy remekül működő szerkezet az általunk is tesztelt Honda Gold Wing lengőkaros első futóműve. A skót Norman Hossack-hoz köthető rendszer előnye, hogy fékezéskor sem ül össze a motor eleje, ugyanis különválasztja a rugózást a kormányzástól, ezáltal könnyebben irányítható a gép, ha például kemény gyorsítás vagy fékezés közben vált irányt. Egyébként nem csoda, hogy éppen Norman Hossack fejlesztette ki és szabadalmaztatta a rendszert, ugyanis egész családja feltaláló volt: édesapja az afrikai éhínség ellen küzdött egy forradalmian új vízszivattyúrendszer bevetésével, míg nagyapja 1910-ben készítette el és szabadalmaztatta a szárazcellás akkumulátort.

honda-elso-futomu-25135
Úgy fest, hogy mérettől és vázkialakítástól függetlenül bevethető a lengőkaros első felfüggesztés, legalább is erre utal, hogy 125-ös és 1100-as modellek vázát is látjuk a szabadalmi terveken

A Hossack-féle futómű - a képek tanúsága alapján - négyhengeres csupaszmotorban, vagyis a CB1100 EX-ben, illetve annak utódjában láthat napvilágot, de a szabadalmi tervek között akad Super Cub vázhoz csatolt vázlat is, tehát a robogóktól a literes gépekig bárhol felbukkanhat a jövőben. Ha nem lesz sokkal nehezebb, mint a hagyományos teleszkóppár, jó eséllyel átalakíthatja a japán gyártó palettáját, és további modellekben tűnhet fel.