Már Európában tesztelik a Honda első elektromos nagymotorját, a CCS2 csatlakozóval felszerelt EV Funt. Hogy a motor adta élmény minél közelebb álljon a benzinesekéhez, a Honda négyütemű motorkerékpárjait fejlesztő mérnök irányítása alatt született meg a modell.

A középkategóriás, nakedek közé sorolható EV FUN Conceptet először a 2024-es Milánói Motorkiállításon mutatta be a Honda, hangsúlyozva, hogy a nagy kapacitású akkumulátor az elektromos autók világából már ismert gyorstöltővel is kompatibilis, így a töltése roppant egyszerű otthon és útközben is.
Érkezik a Honda legerősebb elektromos motorja
A jövőbe mutató kétkerekű kidolgozásáért felelős csapat élén Masatsugu Tanaka áll, aki több mint két évtizede a Honda munkatársa és pilótaként személyesen is szerepel a videóban:
Tanaka-szan tanulmányait követően egyenesen a Hondához ment és ott állt munkába, méghozzá azzal az eltökélt szándékkal, hogy a világ legjobb motorjait segítsen elkészíteni. Nos, alkotásai magukért beszélnek:
1998 és 2006 között a CBR600F, a CBR600RR, a CBR1000RR Fireblade és a Gold Wing fejlesztésében is jelentős szerepet vállalt, hiszen a nagy össz-lökettérfogatú motorkerékpárok teszt-projektvezetőjeként ténykedett a legendás japán cégnél.
Aztán 2006-ban a nagy projektek irányítója (Deputy Large Project Leader) lett a Hondánál, s olyan sikermodellek kerültek ki kezei közül, mint a VFR800F, a VFR1200F, a VFR1200X CrossTourer, a CRF1100L Africa Twin és az NT1100.

– A Honda első elektromos FUN modelljének fejlesztését a „Be the wind” (szabadfordításban: Te magad légy a szél!) jelmondat határozta meg. Ennek megfelelően csendesen és kifinomultan gurul, a pilóta pedig úgy érezheti magát, mintha a szelek szárnyán utazná be a világot – osztotta meg gondolatait Tanaka-szan. – Húszéves motorkerékpár-fejlesztési tapasztalatomra építkezve vágtam neki ennek a munkának, s ezt a belső égésű motorral felszerelt gépeknél szerzett tudást kihasználva alkottuk meg elektromos modellünket, hogy a lehető legizgalmasabb élményben lehessen része a tulajdonosoknak. Hosszasan és erőteljesen teszteltük az európai utakon, ugyanis vásárlóink is itt élnek és motoroznak. A próbák során a menetteljesítményeket, a töltési folyamatot és a mindennapos használhatóságot is mélyrehatóan vizsgáltuk, hogy a legkisebb részletet is tökélyre csiszolhassuk, és minden területen a legtöbbet nyújthassuk a felhasználóknak. A Honda EV FUN hamarosan érkezik, már alig várjuk, hogy vásárlóink is kipróbálhassák!
– mesélte a motorról Tanaka.