Tagadhatatlan, hogy minket is levett a lábunkról a Honda CB1100, és ha lehet, akkor még inkább szívünkbe zártuk a levegős sornégyes újabb, EX változatát, ami a motorozás esszenciáját nyújtotta a Spanyolországban zajlott menetpróbán. Sajnos az európai környezetvédelmi normák miatt eltűnt a típus az öreg kontinensről, ám most felcsillant a remény, hogy egy kisebb, de hasonló stílusú gép leegyen az utódja.

honda-gb-750-2023
A csíkozás, a tanksapka és a feltűnő gumiharmonika is a hetvenes éveket idézi, viszont az erőforrás vadonatúj – eddig csak a Hornetben és a Transalpban láthattuk

Ez már csak azért is logikus lépés lenne, mert a közvetlen vetélytársak több középméretű retrómotort is forgalmaznak, míg a Hondánál a 700 köbcenti feletti klasszikusok égetően hiányoznak a kínálatból. Ezt orvosolják most a Transalp erőforrására épülő GB750-nel, legalábbis a japán Autoby lap friss információi szerint.

Miért GB és nem CB?

A korabeli Hondák elnevezése arra utalt, hogy a – Nagy-Britanniához tartozó – Man-szigeten szeretnének bizonyítani a motorral, így lett GB500 a márka villámgyors csupaszmotorja. Ha igazak a pletykák, ezt az örökséget viszi tovább az új GB750-is, mely így szakít a CB-hagyományokkal, ugyanakkor jól elkülönül a szintén CB750 névre keresztelt, új Hornettől.

honda-gb-750-2023
Ez csak számítógépes grafika, de várhatóan a végleges GB750 is hasonló stílusban lát majd napvilágot

Látva az Ázsiában forgalmazott 350-es sikerét – melyet anno mi is bemutattunk –, nem kérdés, hogy lenne létjogosultsága egy hasonló megjelenésű, de jóval izmosabb és főként Európában is megvehető névrokonnak. Az egyértelmű, hogy a 755 köbcentis, Unicam vezérlésű sorkettest még számos modellben láthatjuk, szóval könnyen elképzelhető, hogy a GB lesz a Honda következő Hornet-motoros modellje.