Újabb szabadalmat adott be a Honda, ezúttal a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (t.i. csúszókuplung) továbbfejlesztett változatát láthatjuk az ábrákon. A rendszer lényege, hogy a sebesség, a fordulatszám és a hátsó kerék forgási sebességének függvényében oldja vagy zárja a kuplungot egy elektrohidraulikus egység.

Továbbfejlesztett csúszókuplung a Hondától

A megoldás előnye, hogy gyorsabban és pontosabban reagál a fékezés közben megcsúszó hátsó kerékre, ezért nő a tapadás, vészfékezés során nehezebben csúszik meg, illetve ilyenkor is pontosan irányítható marad a motor.

A kuplungkar marad, de nem muszáj használnia a vezetőnek. Tulajdonképpen az a nagyszerű a most levédetett erőátviteli egységben, hogy két feladatot lát el: pontosan működő csúszókuplung és részben automatikus tengelykapcsoló egyben

Az már csak ráadás, hogy természetesen nemcsak nyitni, hanem zárni is képes az erőátvitelt, tehát nemes egyszerűséggel kiválthatja a gyorsváltót. A segítségével ugyanis a kuplungkar érintése nélkül válthatunk sebességet mindkét irányban, és mivel – a korábban látott tengelykapcsolókkal ellentétben – nem röpsúlyos, centrifugális stb. működésű szerkezet, az eddigieknél gyorsabb, pontosabb kuplungolást és váltást eredményezhet.

A találmány tehát motorfékszabályozóval kombinált csúszókuplung és (félig) automatikus sebességváltó egyben. Látva a Honda DCT-erőátvitelének gyorsaságát és pontosságát, valószínűleg ez is hasonlóan precíz szerkezet lesz, és lehetőséget nyújt, hogy bármelyik hagyományos motort félig automatikus üzemmódban használjuk például városi cirkálás közben.