Az Európában és Dél-Amerikában Hornet néven megismert CB600F-et 1998-tól 15 éven át forgalmazták, majd valódi utód nélkül szűnt meg, pontosabban a más stílusú CB650F lett az utódja. A típus máig rendkívül népszerű az öreg kontinensen, sőt ha egy kalap alá vesszük az eltérő összlökettérfogatú, 2007 előtt és után készült, 600-as Horneteket, akkor kijelenthetjük, hogy

ez a legnagyobb darabszámban importált használtmotor Magyarországon. 2018-ban például 145 darabot hoztak be a modellből, míg az örök bestseller R 1200 GS-ből 117-et, és ezen kívül egy típus sem érte el a bűvös százdarabos mennyiséget.

A Hornet népszerűségét látva nem meglepő, hogy 2023-ban visszatér a Honda csupaszmotorja. A koncepció vázlatait a Honda római K+F központjában vetették papírra, akárcsak korábban a CRF1100L Africa Twin, a CB650R és az X-ADV formatervét.

honda-hornet-2023-bemutato
Az idén érkező Honda Hornet vázlatos tervrajzai

Az új Hornet – és az idén megjelent ADV350 – formavilágáért az európai központban dolgozó, 28 éves Giovanni Dovis felelt, aki a következőket mesélte az új nakedről:

A Honda formatervezési filozófiája az, hogy letisztult és funkcionális motorkerékpárok lássanak napvilágot - olyan modellek, amelyek egyszerűségükben vonzóak. A vázlatokon látható, hogy a Hornet formavilága agilitást, dinamizmust sejtet és karcsú, könnyű motor lesz. Harcias, sportos megjelenésű, igazi sportos csupaszmotor.

Ha kíváncsi vagy rá, pontosan milyen is lesz a 2023-as Hornet, csak regisztrálj a Honda.hu/Hornet honlapon, és értesülj elsők között az újdonsággal kapcsolatos hírekről!