Öt évvel a 750-es naked és crossover megjelenése után úgy tűnik, hogy nemcsak finomítják a modellt a 2020-as fejlesztés során, hanem egy teljesen új erőforrást kerül a motorok vázába. Persze ez egyfajta kényszer is, hiszen jövőre már nem árulhatják Európában az Euro 4-es NC750-et, szóval a nagyobb, modernebb sorkettes egyszerre szolgálja az EU-s szabályok teljesítését, egyszersmind a márka bekapcsolódását a 8-900 köbcentis, kéthengeres modellek harcába. Az új egység várhatóan 800 és 850 köbcenti közötti összlökettérfogatú lesz, lapinformációk szerint a teljesítménye csak kismértékben nő, viszont sokkal nyomatékosabbá, illetve tisztább üzeművé válik.

honda-nc750-bol-800-vagy-africa-twin-25347
A képen jól látszik az NC döntött, szinte vízszintes hengerű erőforrása

A világhálón elterjedt pletykák szerint rögtön vagy fél tucat modell kapja meg az új erőforrást, élen a csupasz NC-vel, az NC750X utódjával, az Integra és az X-ADV robogóval, no és azt se felejtsük, hogy szinte borítékolható az Africa Twin 850 érkezése is. Már csak az a kérdés, hogy mennyire lesz valódi terepmotor a 850-es Africa, hiszen a crossover kategóriában házon belüli ellenfele lenne az NC850X képében. Ez alapján valószínű, hogy a jelenlegi 1100-as alapmodell vonásai köszönnek vissza rajta, vagyis egy ízig-vérig enduróra számíthatunk, míg a jobbára aszfalton túrázók az NC-ben lelhetnek ideális társra.