Az FCR Originalnál készült páros a Biarritzban zajló Wheels & Waves fesztiválon mutatkozott volna be a márkakereskedők által készített, egyedi CB650R-ek társaságában, de a koronavírus keresztülhúzta a szervezők számításait. Persze így sem maradunk le róluk, hála a Honda online bemutatójának, ahol mindent elmeséltek az építők a két Rebelről. Noha azonos műszaki alapra épült, merőben eltérő megjelenésű a CMX „Sport” és a CMX „Bobber”. Bárhogy is, mindkettő ékes bizonyíték arra, hogy milyen sok lehetőséget tartogat a motorépítőknek a CMX1100 Rebel.

CMX SPORT „Sportgép, ami helytáll a mindennapokban is.”

Elsősorban a Rebel praktikus mivoltát és játékosságát szerették volna hangsúlyozni az FCR Original műhelyében, de sportosabb, harciasabb és nem mellesleg izmosabb is lett a motor az építés során.

honda-rebel-fcr-atepites

A készítők elmondása szerint a – mindennapi használatot nagyban megkönnyítő – DCT-erőátvitel látványa és működése inspirálta őket, hiszen ez a páratlan erőátviteli rendszer rendkívül vonzóvá tette a Rebelt a különböző életkorú és stílusú motorosok körében.

honda-rebel-fcr-atepites

Először is papírra vetették a vázlatokat, majd a lengővilla átalakításával elérték, hogy fekete, külső gáztartályos Öhlins rugóstag, 190/55 R17 méretű, Dunlop D212 abroncs és a CB500F-ből származó kerékgarnitúra kerülhessen a CMX-re. Nem maradt érintetlen az első sárvédő sem, ezt saját gyártású, 25 mm-rel alacsonyabban rögzített alkatrész váltotta, amihez remekül illik a szélesebb és magasabb, jellegzetesen túlméretezett kormány, valamint a felső villahídba épített sebességmérő.

honda-rebel-fcr-atepites

A Sport egyszerűségében lenyűgöző formavilága hosszas, háromdimenziós képolvasáson alapuló tervezés eredményeként született meg. Hangsúlyos elem a poliészter-karbon kompozitanyagból előállított, míves, alumínium nyílásfedelet viselő üzemanyagtartály, továbbá a LED-lámpát is magában foglaló, Alcantarával borított ülés. Emellett a sportos, egyedi lábtartó, a feltűnő, piros-fekete fényezés és a sok-sok finoman kidolgozott, apró részlet is egyértelmű utalás rá, hogy a Honda nagy múltú versenygépei ihlették a készítőket. Noha az erőforrás változatlan maradt, az FCR Original rozsdamentes acél kipufogójának köszönhetően könnyebben távozhat az égéstermék a hengerekből.

CMX BOBBER „Még hangsúlyosabb lett a motor custom jellege, miközben megtartottuk szórakoztató, játékos személyiségjegyeit…”

Az építők elárulták, hogy a CMX1100 eredeti formavilága ihlette őket, így látott napvilágot ez a szinte minden ízében módosított, bobber stílusú gép. Átszabták a villa rögzítését, 25 mm-rel lesüllyesztve a Rebel elejét, míg a gyári lengővilla és teleszkóppár immáron egyedi, fekete, küllős kereket és ballonos Bridgestone abroncsot fog közre.

honda-rebel-fcr-atepites

Szintén a bobber stílusra jellemző az új alumíniumkormány, a perforált, hosszanti hurkás bevarrásokkal díszített nyereg, a Mirrachrome bevonatú, letisztult, alumínium első sárvédő.

honda-rebel-fcr-atepites

A CMX Sporthoz hasonlóan a bobber is poliészter-karbon kompozitanyagból formázott, alumínium tanksapkával lezárt üzemanyagtartályt kapott, mely ezúttal Mirrachrome és szaténfényű kék színösszeállítást visel.

honda-rebel-fcr-atepites

Mindezt remekül kiegészíti a szinte észrevétlenül megbújó, FCR Original Mini-Bates LED-irányjelző, illetve a cég kerámiabevonatú kipufogója. Nektek melyik tetszik jobban: a sportos CMX vagy a tényleg lázadó, bobber stílusú Rebel?