A TYGA-Performance egy thaiföldi székhelyű, motorkerékpár-alkatrészeket gyártó cég, melynek gárdája azzal szerzett hírnevet, hogy időről időre megörvendeztették a szép dolgokra fogékony közönséget rendszámos kétkerekűekből született versenygépekkel. A tehetséges szakemberek újfent előrukkoltak egy műremekkel, ám ez esetben fordult a kocka, s pont egy vérbeli versenymotorból, az anno a MotoGP 250 köbcentis géposztályában csatasorba állított Honda RS250R-ből faragtak közúton is megalkuvás nélkül használható járgányt. Azt kiemelték, hogy nem egy makulátlan állapotú, gyári – ezáltal ritka és értékes – példányt használtak fel a projekthez, hanem egy 1993-as, némileg sérült, hiányos darabot, vagyis nem „tettek tönkre” semmit a cél érdekében.

honda-rs250r-tyga-projekt-20180
A látványos, fehér felnik kifejezetten a TYGA csapatának megrendelésére készültek, s kizárólag ezen a motorkerékpáron használták fel őket, miként a karbon-kevlár anyagkeverékű kipufogódob és a saját készítésű, 3D nyomtatott tanksapka is egyedi darab
A modellt utángyártott alkatrészek sokaságával szerelték fel, hogy szabályosan róhassa az utakat, többek között lámpatesteket és irányjelzőt faragtak a burkolatba, ám ennél is érdekesebb, hogy új, saját gyártású, szénszálas, belül kevlárral borított idomokkal vértezték fel. A megállásról hatékony Brembo GP4-RXs féknyergek gondoskodnak, hátulra pedig Öhlins központi rugóstag került, amihez a vázat is módosították. Természetesen a hajtáslánc sem maradt érintetlen, például az eredeti karburátorhoz és légszűrőhöz a későbbi RS-ek Ram-Air rendszerét társították, hogy még több lóerőt sajtolnak ki a negyedliteres gépből. Óriásgalériánkban sok-sok fotó látható a masináról, ám aki szívesen tanulmányozná még részletesebben a csodaszép RS-t, az a cég weboldalán megteheti.