Nem csak ruházatban és zenében, de a motorok között is egyre népszerűbbek a hatvanas-hetvenes évek stílusjegyeit viselő darabok. Nagyjából tíz éve, a csupasz gépek reneszánszával indult, a café racer-ek térnyerésével folytatódott, és mára a scramblereket, fél évszázaddal ezelőtti terepes gépeket is elérte a divathullám.

Ez utóbbi motorok családja szerencsére nem csak küllemével hódít, hiszen az utcai használatra és könnyű terepezésre is alkalmas gépek valóban mindennapi használatra lettek kitalálva, ráadásul az esetek többségében erős, nyomatékos blokkot használtak az építésükhöz, így utassal is jól boldogultak a hosszabb kirándulásokon.

luca bar honda scrambler

A Luca Bar Design álmodta meg ezt az egyszerű, mégis szép vonalvezetésű V2-es motort, mely a Honda VT750-es blokkjára és főbb műszaki alapjaira épül. Az erőforrás ideális lenne a stílushoz, hiszen a vízhűtéses blokk már 3000-es percenkénti főtengelyfordulat közelében leadja maximális forgatónyomatékát (ami egyébként megegyezik a CBR600F hasonló értékével), így a gyorsulásra biztosan nem lenne panasz. A VT sorozat egyébként is az egyik legolcsóbb 750-es motor a piacon, és a roppant egyszerű felfüggesztések valamint futóműelemek olcsón beszerezhetőek, így a scrambler stílusú gép az összes középméretű csupaszmotornak közvetlen konkurenciája lenne, ha a várható árképzést nézzük. Csak remélni tudjuk, hogy a Honda tervezőihez is eljutott a fenti tanulmány, és fontolóra veszik a filigrán gép gyártását.