A japán Young Machine magazin néhány hete leporolta a Honda V4 Superbike-sztorit, ami már tavaly év vége óta tulajdonképpen folyamatos téma a médiában. Nagyon úgy fest, hogy egy olyan projektről beszélhetünk, amit a cég szakemberei hosszú évek óta fejlesztenek, hogy a lehető legütősebb lehessen a végeredmény. Kérdés, hogy a 2017-es CBR1000RR utódjáról van-e szó, vagy párhuzamosan gyártják majd a sornégyes, illetve V4-es superbike-ot.

Legerősebb ellenfelét kaphatja meg a Ducati Panigale V4 az új Honda személyében

Mivel a CBR friss fejlesztés, olyan műszaki csemegékkel, mint az elektronikus gázmarkolat, a kipörgésgátló, az SP típuson pedig kanyar-ABS, így valószínű, hogy a Hondánál ezentúl két dudás lesz egy csárdában, vagyis többféle literes superbike-ot is kínálnak majd vásárlóiknak. A Young Machine munkatársai szerint az RVF1000 típusba át tudnák örökíteni a MotoGP-ben szerzett tapasztalataikat, ami nyilvánvalóan óriási előny lenne. A 210-220 lóerő elérése ma már szinte „alap”, ha meg akarják előzni a vetélytársakat, ha pedig sikerül a kifinomult műszaki csomagot könnyű kezelhetőséggel és vonzó külsővel társítani, no meg átültetni az egyelőre legyőzhetetlen MotoGP-gép tulajdonságait, az már szinte tuti sikerrecept.