Az üzemanyagcellás kétkerekű működésének lényege, hogy hidrogén és oxigén között létrejövő kémiai reakció által fejleszt elektromos áramot, s a hagyományos - villanymotorral hajtott - gépekkel szemben fontos előnye, hogy nagyon gyorsan újratölthető, az szükséges oxigént pedig a levegőben elérhető, így azt nem kell tárolnia. Más kérdés, hogy a töltőhálózat még foghíjasabb, mint a konnektorból energiát nyerő motorok esetében.

honda-uzemanyagcellas-motorkerekpar-16721
A jármű tervrajza lecsupaszított változatban

Bár már 2005-ben is láthattunk hasonló terveket a Hondától, legújabb szabadalmuk az első, amely hasonlít egy hagyományos járműre. A skicceken látható, hogy a hidrogéntartály az ülés alatt kapott helyet, ahol az üzemanyagcellák is. A masina akkumulátorát - a tömegközpontozás elveit követve - egészen mélyen, a hasidomhoz közel helyezték el, a villanymotor mellett, ami hagyományos módon a hátsó kereket hajtja. Ha az elgondolás megvalósul, akkor elviekben egy valóban jól használható, kiváló teljesítménnyel és hatótávval kecsegtető járgány születik majd, ami joggal vetélkedhet a hagyományos motorokkal - kíváncsian várjuk!