Az utóbbi hetekben igencsak feszült hangulatú nyilatkozatok hangzottak el az indulók és a csapatvezetők részéről, ami arra utal, hogy több alakulatnál is kenyértörésre kerülhet sor 2025-ben.
Razgatlioglu a Yamahánál?
A kanócot Pedro Acosta gyújtotta meg, aki kijelentette: hisz a KTM-projektben, de nem várhat a végtelenségig, hogy versenyképes motorra üljön. Eközben a másik szenzációt Jorge Martin világbajnok szolgáltatta, aki bejelentette, hogy él a szerződésben rögzített jogával, és szakít az Apriliával. Érdekesség, hogy az említett szerződésben az áll: ha 2025 májusában nem a bajnokság élén vagy élmezőnyében harcol, akkor egy év után otthagyhatja a márkát, de azt ugye tudjuk, hogy idén gyakorlatilag nem is versenyzett a spanyol, legalábbis 100%-os állapotban egyszer sem.

Eközben Razgatlioglu menedzsere is ledobta a hírbombát azzal, hogy bejelentette: a török világbajnok aláírt egy csapathoz, és a lapok gyakorlatilag tényként közölték, hogy a Yamaha MotoGP-alakulata az, mégpedig a privát istálló, ahol gyári technikával állhat rajthoz 2026-tól. A pletykák szerint Martin is a Hondánál vagy a Yamahánál találhat új munkaadót, és ezt látszik alátámasztani az is, hogy Miller – az idei, suzukai kitérő után – állásajánlatot kaphat a Superbike-vb-n.

Ez alaposan felkavarhatja a piacot, arról nem beszélve, hogy Bagnaia is az utóbbi évek talán legrosszabb formájában motorozik, ami szintén új kérdéseket vet fel. Sokkal nagyobb a hátránya a két Marquez mögött (72 pont), mint amennyivel követi őt Morbidelli (26 pont), valamint Zarco, és ha a harmadik helyet is elveszíti, az már a csapatvezetőket is is arra ösztönözheti, hogy gyorsabb és kiegyensúlyozottabb társ csatlakozzon Marquez mellé. Mondjuk... egy másik Marquez?

Egyelőre tehát csak pletykák és részben megerősített hírek keringenek, de legkésőbb Mugello után ismét felbolydulhat a méhkas, ugyanis ott jelenti be Razgatlioglu, hogy melyik márkánál és főként melyik világbajnokságban láthatjuk jövőre.