Úgy tűnik, az orosz gyártó is beszáll az elektromos motorok - egyelőre nem éppen kiélezett - versenyébe, hogy idejekorán megvesse a lábát a jövő kétkerekűi között. Gyakran alábecsülik a kategória jelentőségét, márpedig a fejlődés tagadhatatlan, s a várhatóan öt év múlva megjelenő, kétszeres kapacitású szilárdtest-akkumulátorok újabb lendületet adhatnak a szegmensnek. Akárhogy is, a Kalasnyikovnál időben kapcsoltak, és már idén nyáron bemutatták új, tiszta üzemű endurójukat.

kalasnyikov-um1-elektromos-motor-19096
Tény, hogy a Kalasnyikov cég nem ezzel kerül a Guggenheimbe, bár az orosz és szovjet gyártmányok korábban sem szépségükről voltak híresek...

A jelenleg még LiFePO4 akksiról üzemelő Kalasnyikov így is egészen biztató adatokkal büszkélkedhet, elvégre 150 kilométert megtehet egyhuzamban, végsebessége pedig éppen hogy meghaladja a 90 km/órát. Persze a sebesség és a hatótáv is fokozható lenne, de akkor elveszítené a legfőbb vonzerejét, nevezetesen, hogy az UM-1 mindössze 165 kilós menetkész tömeggel mérlegel, ami nem mellékes egy alapvetően terepre készült modellnél. A különös terepmotor forgalmazásáról egyelőre nem érkeztek hírek, de a gyár kapacitását - és megannyi új prototípusát - látva valószínűleg nincs akadálya a szériagyártásnak.