A BMW mérnökei az utóbbi időben egyre gyakrabban alkalmaztak saját fejlesztésű, szénszálerősítésű polimereket a gyártásfolyamatban, így például az i3, i8 és a 7-es sorozat karosszériája is részben ilyen alapanyagból készült.

karbonvaz-bmw-7416
A jelenleginél könnyebb, egyszersmind merevebb vázak kerülhetnek a jövő sportmotorjai alá

A vállalat most egy vadonatúj szabadalmat jegyzett be, melyen egy karbonszálas motorkerékpárváz tervei szerepelnek. A hírek szerint ez lehet a következő nagy technikai újítás a kétkerekűek történetében, hogy a tömegtermelés révén olcsóbbá vált szénszál-polimer lassan kiszoríthatja a hagyományos alapanyagokat motorokban.

karbonvaz-bmw-7417
A szénszál-polimer korábban is jelen volt a bajorok motorjain, a Concept 101 burkolatai is a pehelysúlyú anyagból készültek

Ugyanakkor sok probléma vár még a mérnökökre, elvégre a versenysportban már a kilencvenes évek óta próbálkoznak efféle megoldással, de Casey Stoner Ducatival elért sikerein kívül nem sok kiemelkedő eredményt mutathatnak fel a karbonvázas motorok tervezői. A pilóták szerint a probléma abban rejlik, hogy az ilyen motorok váza egyszerűen túl merev, bár közúton ez valószínűleg nem jelent majd akkora problémát, mint a GP-ben, a súlycsökkentést viszont biztosan értékelik majd a vásárlók.