Tulajdonképpen jubileumi kiadásnak nevezhető a 2026-os modellévű, de már idén megvásárolható Z650RS, hiszen elég csak rápillantani, hogy szemet szúrjon: a jövőre éppen negyvenéves, 1976-os Z650-B1 állt modellt a tervezésekor. Mint tudjuk, „a retró soha nem megy ki a divatból”, így az új RS is sikerre ítélt modellnek tűnik:
Miként megszokhattuk a modern klasszikusoknál, a régies külső most is naprakész technikát rejt. Állítható kipörgésgátló, rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, azaz csúszókuplung, és továbbfejlesztett ABS segíti a vezetőt a 68 lóerős csupaszmotor terelgetésében.
Csak a lényeg nem változott: Kawasaki Z650RS
Komoly meglepetés, egyben dicséret a Kawasaki tervezőinek, hogy a lélektelen LCD-k korában is ragaszkodtak a sokkal drágábban legyártható, valódi analóg műszerhez, ráadásul a Z650RS-en ugyanolyan stílusú órák trónolnak a villahíd felett, mint az 1976-os elődön:
Emellett a klasszikus, kerek fényszóró is a korhű hatást erősíti, és természetesen a fényezésekkel is a vevők nosztalgiájára alapoztak a Kawasakinál: az Ebony, a Metallic Ocean Blue és a Candy Emerald Green is valódi múltidézés, és van is miből meríteni a Kawának, hiszen a hetvenes években a Z1 Super Fourral (Z900) és a Z650-nel is komoly sikereket értek el.
Noha az üzemanyagtartály meglepően szerény méretű, csupán 12 literes, a barátságos fogyasztású sorkettes így is 260-270 kilométert tehet meg két tankolás között a Kawasaki mérései szerint, de ez nem afféle elméleti érték. Ugyanis megnéztük, és a Z650RS-tulajdonosok beszámolói szerint csak 4,3 litert fogyaszt a Kawa a gyakorlatban, ami egy hajszállal még alacsonyabb is a gyári értéknél.
Z650RS és a többi klasszikus
Igazán nem lehet panasz a Kawasaki retrókínálatára, hiszen immáron féltucat – krómtól csillogó – modell sorakozik a kereskedésekben. A belépőszintet a Meguro és a W230 képviseli, melyekről korábban írtunk már, a következő lépcsőfok a királytengelyes W800, és ezt követi a most bemutatott Z650RS.
A géposztály csúcsa természetesen a Z900, mely az egyetlen sornégyes a kínálatban. A 111 lovas erőgép kétféle változatban készül: az alapmodell ugyanúgy az RS nevet viseli, mint 650-es névrokona, az RS SE pedig a márka hagyományainak megfelelően a modell gazdagabb felszereltségű változata.
Utóbbi a szembetűnő, aranyszínű, fordított első villáról ismerhető fel, saját fejlesztésű kipörgésgátlóval (KTRC) érkezik, és a géposztályban szinte egyedülálló módon alapáras a radiális felső főfékhenger, valamint a radiálisan rögzített Brembo nyereg is.
Az újdonságok máris elérhetőek a zöldek kínálatában, az RS-ről – és a többi klasszikus Kawasakiról – itt találtok további részleteket