Egykori Superbike- és GP-pilóták színesítik a Mission King of the Baggers mezőnyét, és a népszerű bajnokságban Harley-Davidsonokkal, valamint Indianokkal lépnek pályára a versenyzők. A legfeljebb 131 köbhüvelykes, azaz 2146 köbcentis V2-esek egyik különlegessége, hogy mivel bagger stílusúak, a két oldaldobozzal együtt állnak rajthoz, és persze az sem mellékes, hogy az európai és távol-keleti sportmotorokkal ellentétben ezek minimumtömege 281 kg.

Szoros befutó a listavezető Wyman és a GP-ből ismert Bradley Smith között a Mission King of the Baggers futamán

Messze kiemelkedik a mezőnyből Kyle Wyman, aki az x Dynojet Factory által felkészített Harley‑Davidson Road Glide-dal küzd a bajnoki címért. Erre minden esélye meg is van, ugyanis toronymagasan, 186 ponttal vezeti az összetettet az indianos Loris Baz, Troy Herfoss és Tyler O'Hara előtt. Ha ismerősek a nevek, az nem a véletlen műve, elvégre Baz Ducati-, Yamaha- és KTM-színekben is indult a MotoGP-ben.

Eső áztatta pályán, közel 300 kilós és több mint 200 lovas szörnyekkel versenyezni? Igen, és egy ilyen utolsó körrel bármelyik viadalon kiegyeznénk...

Emellett Baz BMW-, Kawasaki- és Yamaha-pilóta volt a Superbike-vb-n, ahol két győzelmet is szerzett, míg a másik európai résztvevő, a szintén többszörös vb-futamgyőztes Bradley Smith a Harley kötelékét erősíti.

Európába jön a Bagger Racing

Legutóbb éppen hat éve, 2019 júliusában bővült új kategóriával a gyorsaságimotoros-világbajnokság, azaz a MotoGP. Akkor jelentek meg a tisztán elektromos MotoE gépek, melyek napjainkban már más műszaki alappal, de továbbra is jelen vannak a versenyhétvégéken, sőt idén magyar pilótának is szurkolhatunk: Varga Tibor többször zárt már pontszerző helyen, holott első szezonját tölti a MotoE-ben.

king-of-the-baggers-bajnoksag-2025
Hatalmas vasak és nagy nevek: Randy Mamola, James Rispoli, Marco Melandri, Kyle Wyman, John Hopkins és Simon Crafar a több mint 200 lóerős Road Glide-ok társaságában

Jövőre ismét színesedik a mezőny, ugyanis a Mission King of the Baggersből ismert Harley‑Davidson Road Glide-ok is pályára lépnek a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Erről még nyár elején állapodott meg a DORNA, valamint az amerikai gyártó, és a szerződés értelmében szezononként 12 futamot rendeznek a V2-es vasaknak. Az ígéretek szerint heteken belül minden részlet kiderül, ám az már most biztos, hogy Harley-Davidson Bagger Racing néven fut majd a bajnokság.

king-of-the-baggers-bajnoksag-2025

Az eddig napvilágot látott hírekből kiderült, hogy hét-nyolc csapat, azaz akár 14-16 pilóta csatlakozhat, és természetesen azonos lesz a műszaki háttér, hogy ne egy márka domináljon a többi felett, hanem a Harley-t felkészítő csapaton és a pilóta tudásán múljon a győzelem.

king-of-the-baggers-bajnoksag-2025
Tavaly ősszel már a spanyol pályán teszteltek a pilóták, ami előrevetítette, hogy közel a Harley-Davidson belépése a GP-sorozatba

Az idei összecsapásokat látva a King of the Baggers érdekes színfoltja lesz a MotoGP-hétvégéknek, és mivel több európai helyszínen rendeznek majd ilyen betétfutamokat, van rá esély, hogy a 2026-os Magyar Nagydíjon is láthatjuk a méretes versenygépeket.

king-of-the-baggers-bajnoksag-2025
A Road Glide rendszámos változata sem egy mindennapi vas, amiről mi is meggyőződhettünk a többnapos teszten

Érdekes apropó, hogy a bajnokságban induló Harley-Davidson Road Glide pont nemrég járt nálunk – a tavaly kívül-belül megújult bagger részletes tesztjét a link alatt olvashatjátok.