A verseny kaotikusan kezdődött: a felvezető körről rögtön a boxba hajtott Viktor csapattársa, mivel szivárgott a benzin a motorból. Tankcsere után Michael Savary a boxutcából eredt a mezőny után, és a gumikat nem kímélve tört előre, majd adta át a stafétát Janez Proseniknek, akit Kispataki váltott. A huszonnégy óra folyamán mindvégig e sorrendben léptek pályára az MCS Racing Ipone csapat versenyzői - a Superstock 1000 kategória kereteinek megfelelően a 28 körönként esedékes tankolások alkalmával váltották egymást. Új gumit a művelet időigényességére való tekintettel hátulra kettő, előre hét-nyolcóránként tettek.

kispataki

Kispataki épp a második etapját teljesítette, mikor a boxba gurulva Savary még nem állt készen: sisak, kesztyű és karszalag nélkül várta őt. „Sietsz a pályán és elveszted a kiálláskor, mert nem áll készen a másik. Ezt nehéz higgadtan viselni, de ha rúgom a port sem lesz jobb.”- mesélte Viktor a történteket a verseny után. Közben a GSX-R alulról egyre nehezebben vette a lapot, csak hörgött, így Viktor következő pályára lépése előtt egy extra box kiállás került beiktatásra, amikor az injektor sort cserélte ki a csapat kb. 10 perc alatt.

kispataki

Eközben besötétedett, a hőmérséklet lehűlt, és a fárasztó éjszakai rohanás után eljött a legkritikusabb hajnali időszak: Kispataki egy szűk kanyarhoz érkezve előzés közben lyukat váltva kisodródott a sóderágyba, ahol sajnos el is esett. Neki és a Suzukinak szerencsére nem esett baja, így azonnal folytatni tudta a versenyt. A benzinpumpa elromlása miatt újabb tankcsere következett - szerencsére a rajtnál rakoncátlankodó üzemanyagtartályt meg tudták javítani közben, így az visszakerülhetett a helyére. Sajnos a pályán derült csak ki, hogy a javítás nem volt tökéletes, ezért újabb két óra elteltével a boxba hajtott a szlovén Janez, amikor benzint észlelt ruháján. A tankmizériát újabb injektor sor csere követte: a sok alkatrész csere a nagy távnak és a fokozott igénybevételnek tudható be, hiszen a 24 órás viadal felér egy tartós teszttel. A versenyzők együttesen 760 kört teljesítettek nagy tempóban a közel négy és fél kilométeres körön.

Kevesebb, mint két óra volt hátra a viadalból, amikor Prosenik is elcsúszott a motorral, de tovább tudott menni, sőt, egészen a célig vitte a motort. Ő tavaly is az olasz alakulatnál szerepelt, s munkáját a befejezésre való felkéréssel hálálta meg a vezetőség.

kispataki

„Nagyon izgalmas és fárasztó versenyen vagyunk túl. Örülök, hogy célba értünk, de reménykedtem a jobb helyezésben. Az összesített 21. helyen végeztünk az 52 csapatból. Kategóriánkban a kilencedikek lettünk. Az ötödik csere környékén jegyeztük a legjobb helyezést, ekkor kategóriánkban negyedikek voltunk. Ha kevesebb probléma merül fel és flottabbul mennek a cserék, megtarthattuk volna e pozíciót.” – összegezte a magyar.

kispataki

„Elégedettek vagyunk Viktor teljesítményével, köridőivel. Szimpatikus, hogy mellébeszélés nélkül teljesíti a csapat kéréseit.” – nyilatkozta a verseny után Andy Fanotto csapat menedzser.

Az összetettet a Suzuki Endurance Racing Team nyerte az SRC Kawasaki előtt, harmadikként a BMW Motorrad France S1000 RR-je futott be tizenegy kör hátrányban. Az Endurance Világbajnokság következő fordulója Albacetében lesz május 21-én, sajnos Viktor szereplése egyelőre kérdéses.