Pályafutása eddigi legnagyobb bukását szenvedte el Kovács Bálint a Spa-Francorchampsban zajlott 24 órás EWC-futamon. Noha megsérült, ez nem gátolta abban, hogy az orvosi ellenőrzés és némi pihenés után ismét bőrruhát öltsön.

kovacs-balint-le-mans-2023-riport
Kovács Bálint és a H-Moto Team vezetője, Kelemen Krisztián

Bálint a Maco Racing Team állandó versenyzőjeként az EWC valamennyi európai versenyhétvégéjén rajthoz áll a Superbike kategóriában, beleértve a múlt hétvégén zajlott belga összecsapást is. Az alakulat legutóbb Le Mans-ban – a rengeteg technikai hiba ellenére – a 13. helyen ért célba, és így 8 vb-ponttal kezdte meg a szezont.

kovacs-balint-le-mans-2023-riport
A 21 éves versenyző saját elmondása szerint élete legnagyobb bukását szenvedte el a múlt hétvégi versenyen. Mivel nem volt törése, a kórházi látogatás után vissza tudott ülni a motorra, amelyet végül a tizenkilencedik helyen hoztak be csapattársaival

A H-Moto Team motorosa a horvát Martin Vugrinec és a francia Enzo Boulom váltótársaként próbálta meg sikerre vinni csapata Yamaha YZF R1-ét. Vugrinec újoncként indult, míg Boulom hatalmasat bukott Le Mansban – elrepedt a lapockája –, így a csapat elsősorban a verseny teljesítését tűzte ki célként. Az időmérőn Kovács Bálint a második legjobb kört motorozta csapatából, ami végül a tizennegyedik rajthelyet jelentette számukra. A magyar pilóta számára újdonság volt, hogy ezúttal ő kezdte a futamot, azaz ő futhatott a motorért.

Az indulás azonban rémálomszerűen alakult, ugyanis a versenygép nem indult be időben, ezért a mezőnytől messze elmaradva, az utolsó helyen érkezett meg az első kanyarba. Utána valamelyest felküzdötte magát, és a huszadik pozíció környékén adta át a motort, csapattársai pedig folytatták a felzárkózást.

Ekkor azonban ismét jött a baj, és saját elmondása szerint élete legnagyobb balesetét szenvedte el. A HUMDA Academy által támogatott versenyzőt kórházba is szállították, ahol szerencsére kiderült, hogy nem lett komoly baja. Ezt követően visszatért csapatához, beiktatott egy háromórás regenerációs alvást, majd miután a fizioterapeuták kezelésbe vették. Negyed nyolckor ismét pályára gurult, majd komoly fájdalmakkal ugyan, de teljesített három felmenetelt. Csapata végül 504 körrel zárt, ami összesítésben a tizenkilencedik, az EWC mezőnyében pedig a tizedik helyre volt elég. A Maco Racing Team 11 ponttal a tizenharmadik pozíciót foglalja el összetettben.

kovacs-balint-le-mans-2023-riport
Bálint és a Maco Racing Yamaha YZF R1 versenymotorja

Nagy kihívás volt számunkra a viadal, hiszen ezúttal teszt nélkül érkeztünk Spába. Ráadásul mindent péntekre sűrítettek be – szabadedzések, időmérők és éjszakai tréning –, így nem volt egyszerű dolgunk. Az időmérő jól sikerült, de a motor megmakacsolta magát a rajtnál, így a mezőny végéről kellett feljönnünk. Sajnos amikor már a legjobb tizenötben voltunk, hatalmasat buktam egy gyors kanyarban, a Yamaha pedig kirepült alólam a szervizútra. Szerencsére nem törött el semmim, így még visszaülhettem a motorra. Persze, nem tagadom, még most is fáj a hátam és a kezem, de muszáj volt végigcsinálni. Hatból öt 24 órás vb-futamot teljesítettem, és mostantól ismét az IDM-re koncentrálhatok

mesélte Bálint a verseny után.

kovacs-balint-le-mans-2023-riport

Nincs sok ideje Bálintnak a pihenésre, regenerálódásra, ugyanis pénteken kezdődik a következő IDM-futam, melynek ezúttal a csehországi Most ad helyet. A viadalt – a korábbi összecsapásokhoz hasonlóan – ezúttal is élőben követhetitek a sorozat YouTube-csatornáján.