Nem véletlen, hogy éppen Német autópályákon veszik ennyire komolyan a dolgot, hiszen ott a sebességkorlátozás hiánya miatt még veszélyesebb, ha nem tartják be a sofőrök a követési távolságot. Elég arra gondolni, hogy egy 180-190-nel haladó autó másodpercenként ötven métert tesz meg, azaz ha valaki csak 30-40 méter autózik a másik mögött, akkor a reakcióidő miatt szinte garantáltan ütközés lesz a hirtelen fékezéséből.

kovetesi-tavolsag-buntetese-24573
Korántsem szabályos a cipzáralakzat, mégis erősen ajánlott, ha kettőnél több motoros halad egy csoportban

Mennyi az annyi?Azt mondják a zsaruk, hogy - a pillanatnyi sebességtől függetlenül - legalább kétmásodperces követési távolságot érdemes tartani. Ezt a legkönnyebben az út menti oszlopok, egyéb tereptárgyakat figyelve tudod felmérni. Motorosoknál legalább ilyen fontos, hogy a KRESZ szerint szabálytalan, ám minden egyéb szempontból kimondottan biztonságos cipzáralakzatot tartsd, hiszen ezzel gyakorlatilag megduplázod a lassításra, megállásra felhasználható helyet.

kovetesi-tavolsag-buntetese-24572
A „rekorder” opeles alig 15 méterre haladt egy kocsi mögött 153 km/órás tempóval, miközben a helyes, biztonságos távolság 75-80 méter lett volna. Átszámítva több mint százezer forintra bírságolták, két büntetőpontot kapott és két hónapig nem vezethet (A kép illusztráció)

Az akció első napján mindössze két óra alatt 14 olyan kihágást láttak a zsaruk, ami miatt muszáj volt intézkedniük, a bírság összege pedig aszerint változott, hogy a vezetők mennyit „csíptek le” a biztonságos távolságból. Ami a jogsit illeti, kifejezetten engedékenyek voltak: csak akkor tiltották el a vezetéstől a sofőrt, ha az előírt követési távolság harmadát vagy annál kisebbet tartott.