A KTM egyik legerősebb modellje, a 1290 Super Duke GT több szállal is kötődik a Continentalhoz, ugyanis gyárilag ContiSportAttack 4 abroncsokkal szerelik fel, ráadásul a motor okosműszeregysége, a nagyméretű, színes TFT is Continental-fejlesztés.

ktm-1290-duke-gt-conti-sportattack4
Megannyi információ, mégis egyszerű kezelőfelület: a KTM mérnökei kiemelték, hogy azért voksoltak a német Continental TFT-műszerére, mert bár sokrétű, könnyen átlátható, így menet közben is könnyen kezelheti a motoros és válthat az egyes menüpontok között

Ez egyébként már a harmadik KTM modell – a 390 Adventure és a 890 Duke után – mely Conti abroncsokkal gördül le a gyártószalagról. A GT esetében azért döntöttek a SportAttack 4 mellett, mert ez áll legközelebb a pályagumikhoz, így csak a vezetőn múlik, hogy közúton vagy pályanapon használja a gépet – a motor és az abroncsok mindkét környezetben helytállnak

ktm-1290-duke-gt-conti-sportattack4
Teljesen ledöntve nagy felületen érintkezik a köpeny az aszfalttal, változatos útviszonyok mellett is kiszámítható a tapadás és remek kezelhetőséget biztosít a motornak – így jellemezték a KTM-esek az új ContiSportAttack 4-et

Az osztrák mérnökök mellett a motoros szakmát is meggyőzte a németek sportos köpenye, ugyanis a Motorrad hétabroncsos összehasonlító tesztjén toronymagasan lett első, 94 pontot szerezve a maximális százból. A tesztelők kiemelték, hogy azért győzedelmeskedett a ContiSportAttack 4, mert közvetlenül az elindulás után, hidegen is remekül tapadt, kevésbé volt érzékeny a hőmérsékletváltozásra, illetve kezelhetősége száraz és nedves aszfalton is felülmúlta a vetélytársakét – állt a teszt utáni elemzésben.