Az új, 399-es Duke bemutatásakor már sejteni lehetett, hogy az új, 4 milliméterrel nagyobb lökethosszú egyhengerest más modellekben is láthatjuk majd. Nem is kellett sokat várnunk, ugyanis a minap lencsevégre kapták a közúti tesztköreit futó KTM 390 Adventure-t, ami láthatóan már az új erőforrással készül:

ktm-390-adventure-2024-kemfoto
KTM 390 Adventure

A „motorcsere” eredményeként a csúcsteljesítmény egy lóerővel, míg a maximális forgatónyomaték 10%-kal nőtt, ráadásul a hosszabb löketnek köszönhetően a teljesítménycsúcs 9500 helyett már 8500-as percenkénti főtengelyfordulatnál elérhető.

Érkezik az új, erősebb KTM 390 Adventure

Talán meglepő, de a pletykák szerint a hajtómű és a váz is egy az egyben megegyezik a 390 Duke-kal, ennek dacára az Adventure terepképessége jelentősen javult. Legalábbis erre utal a 19 helyett – végre – 21 colos átmérőjű és fűzöttküllős első felni, a kimondottan magasra felszerelt sárvédő, valamint a teljesen átdolgozott lengővilla.

ktm-390-adventure-2024-kemfoto
Feltűnő újítás a letisztult, könnyebben tisztán tartható lengővilla és a 21 colos, fűzöttküllős első kerék 

Nem hiányzik a mai KTM-ekre jellemző, rombuszra hajazó, nappali menetfénnyel kiegészített fényszóró és az álló formátumú, Dakar-motorokat idéző műszeregység sem, tisztán látszik tehát, hogy a korábbi, öntött kerekeken futó Adventure-rel összevetve ezt elsősorban terepezőknek készítették.

ktm-390-adventure-2024-kemfoto
Magasabbra került az első sárvédő, azt sugallva, hogy valódi enduróként, és nem crossoverként lép színre az új 390-es

Az egyetlen rossz hír, hogy 2025-ös modellként emlegetik a 390-et, bár ez nem azt jelenti, hogy csak egy év múlva jelenik meg. Mivel szokatlanul jó minőségű, talán szándékosan kiszivárogtatott fotók bukkantak fel a modellről, simán elképzelhető, hogy 2024 derekán már megvásárolható formában láthatjuk az új, erősebb 390 Adventure-t.