A Marchtrenkben leleplezett újítások - név szerint az adaptív sebességtartó automatika és a holttérfigyelő rendszer - hozzájárulhat, hogy csökkenjen a városokban a figyelmetlen sávváltásból, valamint a szűkre szabott követési távolságból fakadó ütközések száma. Előbbi nemes egyszerűséggel lassít, ha a vezető kevesebb, mint két másodperces „távolságból” követi az előtte haladót, majd automatikusan felveszi annak utazótempóját. Mindezt a fojtószelep vezérlésével, illetve, ha szükséges, akkor az első fék működtetésével éri el.

A legkésőbb 2020 végétől elérhető vezetést segítő rendszereket egy KTM 1290 Adventure S modellen mutatták be a KTMszakemberei

Másik újításuk, a holttérfigyelő rendszer a TFT-kijelzőn, no meg a visszapillantó tükörbe épített LED-en keresztül figyelmezteti a vezetőt, ha többsávos úton haladva túl közel kerül a holtterében haladó autóhoz. Emellett hangjelzéssel is tájékoztatja a pilótát, hogy érdemes megfontolni a manővert, vagy éppen kivédeni a körültekintés nélkül sávot váltó autós hibáját. A holttérfigyelő egy rövid hatótávolságú radarral „tájékozódik”, s az ebből kapott jelek alapján aktiválja a műszeren, illetve a tükörben feltűnő ikonokat.