Hosszasan elmélkedhetnénk arról, hogy egy aprócska, 125-ös hobbimotor vajon milyen mértékben felelős az üvegházhatásért és a magas szállópor-koncentrációért, de tulajdonképpen ez felesleges időtöltés lenne. Egyszerűen muszáj mindent megtenni, hogy az unokáinktól kölcsönkapott Földet igyekezzünk a lehető legtisztább, legegészségesebb formájában átadni nekik, és ebbe bizony a motorok károsanyag-kibocsátásának visszaszorítása is benne van.

Jól jegyezzük meg ezt a hangot, mert a jövőben egyre ritkábban halljuk majd az utakon...

Ennek érdekében határozták meg, hogy 2016 januárjától csak EURO-4, míg 2020-tól kizárólag EURO-5 minősítésű kétkerekűek helyezhetők forgalomba Európában. Az alapvetően verseny- és hobbicélú endurókra is érvényes ez a szigorítás, mivel a hagyományos motorkerékpárokhoz hasonlóan rendszámozható, közúton is használható modellekről van szó. Ezért felfüggesztik a KTM és a Husqvarna nyolcadliteres enduróinak gyártását, értékesítésük azonban nem áll le, mivel nem minősülnek új modellnek, így - az összes L3e, L4e, L5e és L7e kategóriájú társukkal együtt - 2017 januárjáig szabadon árusíthatók az EU-ban.