Mivel két évvel ezelőtt szinte elkapkodták a különleges, 1290 Duke RR-eket, a KTM-nél úgy döntöttek, hogy idén is piacra dobnak egy korlátozott, 500 darabos szériát a modellből.

Megjelent az új KTM 1290 Super Duke RR

Sokkoló műszaki adatokkal érkezik az újdonság, hiszen az 1301 köbcentis össz-lökettérfogatú V2-es kereken 140 Nm-t és 180 lóerőt szabadít a hátsó abroncsra, míg a motor tömege csupán 180 kiló.

ktm-super-duke-rr-2023
Komoly fogyókúrára fogták az RR-t, mely így 11 kilóval lett könnyebb a „sima” 1290 Super Duke R Evónál. Egyebek mellett Li-ion akkumulátorral, valamint szénszálas és könnyűfém alapanyagokkal sikerült elérni ezt a látványos eredményt

Különleges lábakat kapott a modell, elöl ugyanis WP APEX PRO 7548 telópárok fogják közre a felnit, míg a hátsó tapadásért APEX PRO 7746 központi rugóstag felel, s természetesen a kormány-lengéscsillapító is a WP-től érkezik és alapáras felszerelés a motoron. Hogy nagy sebességnél is pontosak, gyorsak legyenek az irányváltások, pillekönnyű kovácsolt kerekeket építettek a Duke-ba, nagy mértékben csökkentve ezzel a kerekek pörgettyűs hatását.

ktm-super-duke-rr-2023
Többek között a segédváz is szénszálból készült, és együléses lett a modell, hogy minél több súlyt faragjanak le az egyébként is meglepően könnyű Duke R-ből. Érdekesség, hogy a szénszálas alapanyag a kiegészítőkön is visszaköszön, ugyanis a vevők karbon díszdobozban kapják meg az új RR kulcsait

Ráadásul a 180 lovas csúcsteljesítmény is fokozható, ugyanis a Duke RR extralistáján megtalálható az Akrapovič EVO line komplett sportkipufogórendszer, amivel még könnyebb és erősebb lesz a Herceg. A modell máris elérhető, de aki szeretne egy ilyet, annak nem árt sietni, mert az osztrákok korlátozott darabszámú gépei általában gyorsan gazdára találnak – a tavaly ősszel piacra dobott, limitált szériás RC 8C pályagépeket például perceken belül elkapkodták.