A kaliforniai Zero Motorcycles nemrég hozzájárult ahhoz, hogy az Untitiled hozzáférjen prototípusaihoz, s kedve szerint felhasználja azokat egyedi elképzeléseihez. Hugo Ecclesék most rukkoltak elő az első átalakított példánnyal, a Zero XP-vel.

A londoni Royal College of Art egyetemen végzett Hugo Eccles nagyon örült annak, hogy végre egy elektromos kétkerekű akadt a kezébe, mivel - elmondása szerint - ez olyan szabadságot adott neki a tervezésben, amire hagyományos erőforrással felszerelt gépek esetében esély sincs.

latvanyos-egyedi-gep-keszult-az-elektromos-srf-bol-22513
Ötletes, bár megszokást igényel a lyukas felső idom

A munka kezdetekor szinte minden külső elemet eltávolítottak a Zero vázáról, és ezután kezdték el felépíteni az új burkolatot. Jópofa megoldás, hogy az akkumulátor és a motor idomait átszabták, ezáltal nagyszerűen látható a váz alatti rész és maga az akksi alumíniumból készített oldalfala, ami önmagában is igencsak látványos.

latvanyos-egyedi-gep-keszult-az-elektromos-srf-bol-22514
Teljesen más karakter, mint a kiindulási alap SR/F. A szürke szín jól kiemeli az idomzatot

A formatervezőt dragsterek és raliautók egyaránt inspirálták a különleges gép tervezésekor, és - ehhez igazodva - a motor képességei is meglehetősen sportosak - olyan vehemenciával lő ki és gyorsul 200 km/órás tempóra, akár egy felszállni készülő repülőgép.

latvanyos-egyedi-gep-keszult-az-elektromos-srf-bol-22515
Különösen szépre sikerültek a keréktárcsák, mellettük a kurta első sárvédő is vonzza a tekintetet

Egyébként az eredeti vázat és a Showa felfüggesztéseket némileg átdolgozták, ám a 110 lóerős, 190 Nm nyomatékú villanymotorhoz nem nyúltak. A lassításról elöl két 320 mm-es átmérőjű féktárcsa felel, a pilóta pedig Motogadget Motoscope Mini komputeren nézheti, mennyivel robog éppen.