Egy magyar zseninek, Straub Tamásnak köszönhetjük a légzsákos ruhákat, melyek 1976-ban jelentek meg a piacon. A Szabadalmi Közlönyben 1977/9: „Védőruházat, elsősorban motorosok részére” név alatt találjuk a bejegyzést, ami igazolja, hogy valóban ő volt az első, aki ilyen holmit fejlesztett. Működési elve nagyon hasonló a mai öltözetekéhez, hiszen már akkor elasztikus kábel hozta működésbe a szén-dioxid palackokat, ha a vezető leesett a motorról, a kitóduló levegő pedig csökkentette a becsapódó test lassulását és óvta az érzékeny csontokat, ízületeket.

Ezt az elvet továbbfejlesztve dobta piacra új termékét a CX Air Dynamics, hogy ne csak a felső-, hanem az alsótest is védve legyen. Persze nem nagy meglepetés, hogy egyre több cég rukkol elő hasonló termékkel, ugyanis gazdasági elemzők már tavaly megjósolták, hogy rövid időn belül jelentősen bővül az „okosfelszerelések” piaca. Két-három éven belül negyedével nőhet a kereslet az életmentő holmik iránt, és ezzel párhuzamosan átalakulhat a piac.
legzsakos-nadrag-motorosoknak-28186
Működés közben a CX Air Dynamics „széllelbélelt” nadrágja
Azt jósolják, hogy a jelenleg uralkodó konstrukció (különálló mellény és légzsákhoz előkészített felső) háttérbe szorul, és sokkal elterjedtebb lesz az eleve ilyen betéttel kínált, komplett ruha, beleértve a kabátot és a nadrágot is. Ezt az elméletet erősíti, hogy nemcsak a ruhagyártók, hanem az öltözetek és motorok gyártói is egyre gyakrabban fognak össze, hogy közösen fejlesszenek vásárlóiknak – így talált egymásra például a Ducati és a Dainese, valamint a BMW és az Alpinestars is.