A nemrég videón megmutatott 600RR végre teljes pompájában látható, miután hivatalosan is bemutatták a nagyközönségnek. A leleplezésen kiderült, hogy az ultrarövid, csupán 1375 mm-es tengelytávú Honda továbbra is 599 köbcentis, sornégyes erőforrással lép ringbe, míg legnagyobb teljesítménye 121 lóerő lesz kereken 14 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál.

A trendnek megfelelően hattengelyes helyzetérzékelővel (IMU) ride-by-wire gázmarkolattal, többféle üzemmóddal, kipörgés- és egykerekezés-gátlóval, sőt állítható intenzitású motorfékkel érkezik a 2021-es CBR600RR

Maximális forgatónyomatéka 64 Nm 11 500-nál, és a 18 literes üzemanyagtartályt csurig töltve 194 kilóval mérlegel az újdonság. Visszafogott méretű, 180/55-ös abroncs feszül a 17-es hátsó felnin, és azt is megtudtuk, hogy bármennyire is átszabták a jó öreg Fireblade-et, valószínűleg találunk közös alkatrészeket az előddel – erre utal az azonos nyeregmagasság is, mivel továbbra is 82 centiről kell talajt érnie a pilótának.

lelepleztek-a-2021-es-honda-cbr-600-rr-r-26545
Honda CBR600RR (2021)

Sajnos a műszaki adatokból az is kiderült, hogy az emissziós normák miatt Európában, sőt az Egyesült Államokban sem forgalmazhatják a modellt, így hazánkba csak ázsiai szürkeimporton keresztül érkezhet a CBR-ből, már ha elmúlt fél éves és legalább hatezer kilométer van benne. Tudniillik ez alatt új motornak számít, azaz – szintén a túl magas károsanyag-kibocsátás miatt – nem helyezhető forgalomba.