Nemrég láthattátok, hogy aki futárként gyakorlatilag minden nap nyeregben ül, akár egy év alatt megspórolhatja egy új robogó árát, ha a szokásos 95-ös helyett áramot „tankol” a motorjába. A másfél éve motorral dolgozó Ákos példája ékes bizonyíték rá, hogy milyen sok pénzt takarított meg az öreg, benzines gép lecserélésével, igaz, nála kimondottan ideálisak a feltételek ehhez. Jórészt sík terepen közlekedik, ezért elég a kisebb csúcsteljesítmény is, a távolságok sem túl nagyok, azaz csekélyebb terhelést kap a motor, mint például a budai kerületekben vagy az agglomerációban dolgozó kollégák járművei.

lvneng-nce-ncf-elektromos-robogo-az-elektrobiker-tol
Noha a futároknak fejlesztett NCE D csupán 1370 millis tengelytávú, hogy könnyen mozogjon a zsúfolt városokban, nem lehet panasz a helykínálatára. A motor teljes hossza ugyanis megközelíti a két métert, míg nagyméretű, gyári doboz csaknem 120 literes űrtartalmú és több mint fél méter magas, azaz garantáltan elfér benne néhány családi méretű pizza...

Persze az elektromos robogó nem csak a futárok célszerszáma, ingázóként, városlakóként, egyszerű motorosként is jó választás, hiszen ma már egy átlagos, benzines 125-ös áráért megvehetőek az A1 kategóriájú e-robogók, kimagasló hatásfokuk révén jobban gyorsulnak négyütemű társaiknál, üzemeltetési költségük pedig hozzávetőleg egy tizede a hagyományos motorokénak. Ráadásul napjainkban a hasonló technikára épülő modellek többféle teljesítménnyel kaphatóak, hogy a belvárosban közlekedők és az agglomerációból ingázók is megtalálják a tökéletes motort – utóbbiaknak készült a Lvneng újdonsága, az NCE.

lvneng-nce-ncf-elektromos-robogo-az-elektrobiker-tol
A kétszemélyes Lvneng NCE máris megérkezett Magyarországra, a modell listaára bruttó 1 890 000 forint

Dupla akksis, nagy hatótávú robogó az Elektrobikertől

Hogy kifogják a szelet a hatótáv miatt aggódók vitorlájából, az NCE nyerge alá két LG akkumulátort építettek be, ezek együtt csaknem 5 kWh-s kapacitásúak, és nagy előnyük, hogy kivehetőek, így akkor is tölthető a telep, ha közben a robogó az utcán parkol. Ezzel 120 km-es elméleti hatótávot tud az új NCE, annak dacára, hogy végsebessége valós 90 km/óra, és 6 kW-os névleges teljesítményű villanymotornak köszönhetően a gyorsulásra sem lehet panasz.

lvneng-nce-ncf-elektromos-robogo-az-elektrobiker-tol
Sportos formetervű, látványos élekkel tagolt idomzatot kapott a kedvezőbb árú NCF

Természetesen a motor elérhető hagyományos, kétszemélyes változatban (NCE) az ingázóknak, valamint a munkacélú robogót keresőknek gyárilag dobozzal felszerelve (NCE D).

lvneng-nce-ncf-elektromos-robogo-az-elektrobiker-tol
Példás felszereltségű a Lvneng újdonsága, elvégre alapáras a LED-világítás, a 12 amperes gyorstöltő, a 7 colos, színes TFT-műszeregység, a kulcsnélküli indítás és a lopásgátlóként is működő, gyári alkalmazás

Noha az NCF lényegesen kedvezőbb árú, ez is 75 km/órás végsebességre képes, és 80 kilométeres elméleti hatótávja garantálja, hogy napközben nem szorul töltésre egy átlagos ingázónál. Az már csak ráadás, hogy az autóból motorra ülőknek nem kell egy komplett motoros tanfolyamot elvégeznie, hiszen a csupán hatórás A1B képzés után már szabályosan közlekedhet a kétszemélyes, utasszállításra is alkalmas robogókkal.

lvneng-nce-ncf-elektromos-robogo-az-elektrobiker-tol
Gyors fejszámolás után kiderül, hogy miért váltanak az ingázók és a futárok – mint például Ákos – elektromos motorra. Elsőre nem hangzik túl acélosan a benzines robogókhoz viszonyítva 15-20 Ft/km-es megtakarítás, de aki naponta 100 kilométert motorozik, az így tavasztól őszig közel 600 ezer forintot spórolhat a tankolásokon, nem beszélve a csekélyebb szervizköltségekről

A két újdonság már Magyarországon is elérhető a márka hivatalos forgalmazójánál, ahol az idei modellek mellett megtaláljátok a Lvneng, a Daytona és a Silence korábbi típusait is. A Lvneng NCF 1 550 000 forintba kerül, míg az NCE listaára 1 890 000 forint.