Kezdjük is rögtön a legfontosabb jó hírrel: az évtized legerősebb szezonját zárták a magyar motorkereskedések, és ezúttal nem nüansznyi különbségekről van szó, ugyanis hétszáz darabbal, azaz több mint harminc százalékkal sikerült túlszárnyalni a 2017-es számokat. Figyelemre méltó, hogy egyre több fiatal és újrakezdő ül nyeregbe, legalább is erre utal, hogy az 500 köbcentiméter alatti szegmens fejlődött legnagyobb mértékben, a bővülés egyes kategóriákban meghaladta az ötven százalékot. Ennek dacára a „valódi” nagymotorok voltak a legnépszerűbbek: az 500-asnál nagyobb modellekből 1741 darab fogyott, a 126-500 közötti közötti kategóriából 735-öt adtak el, míg a 125-ösökből 510 darab talált gazdára.

magyar-motorpiac-2018-ban-20536
A 125-ösnél kisebb kétkerekűekből 56%-kal adtak el többet, mint 2017-ben, a 126-500 közöttiek piaca pedig 42%-kal nőtt. Összesen 2986 darab nagymotor talált gazdára, szemben a 2017-ben értékesített 2286 darabbal

Ami a folytatást illeti, szintén jó hírekről számolhattak be, tekintve, hogy kedden jelentősen csökkentették a félliteresnél kisebb motorkerékpárok regisztrációs adóját, így ezek kereken ötvenezer forinttal olcsóbbá váltak. Üröm az örömben, hogy az MGE beszámolójában megerősítették: 2018 után idén is elmarad a budapesti motorkiállítás, az viszont reménykedésre adhat okot, hogy máris megkezdték az egyeztetéseket a 2020-as seregszemléről.